اشاره بایدن به پوتین در مورد افزایش تورم خشم آمریکایی ها را برانگیخت

© Sputnik / Vitaly PodvitskiАмериканцы возмутились речью Байдена с упоминанием Путина
Американцы возмутились речью Байдена с упоминанием Путина - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 11.05.2022
عضو شوید
آمریکایی ها از شکست های پی در پی اقتصادی آمریکا در دوران بایدن انتقاد کردند.
به گزارش اسپوتنیک، به نقل از فاکس نیوز، آمریکایی ها پس از آنکه جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا، همه گیری ویروس کرونا و ولادیمیر پوتین، رهبر روسیه را مقصر مشکلات اقتصادی ایالات متحده دانست مورد انتقاد قرار دادند.
دلیل این عصبانیت سخنرانی رئیس کاخ سفید در 10 می بود.
یک تن از کاربران توییتر به نام گای بنسون روزنامه نگار نوشت: "سخنرانی بی تفاوت، بدون احساس و کمی گیج کننده. نکات گفتاری قابل پیش بینی و اظهارات نادرست از قبل شناخته شده."
کایل بکر، کاربر دیگرری که خشمگین بود نوشت: "بایدن در مورد "راه حل" خود برای مشکل تورم دروغ می گوید. اما شما نمی توانید مردم را فریب دهید، چنین سیاستی هرگز کارساز نخواهد بود.
یک تن از کاربران MRCTV خاطرنشان کرد: جو بایدن به غیر از خودش، هر کسی و هر چیزی را مقصر تورم خواهد دانست.
کاربر پرایس می‌گوید: "بایدن می‌گوید تورم را بسیار جدی می‌گیرد و مجدداً تقصیر آن را به گردن کووید-19 و پوتین می‌اندازد".
این اولین بار نیست که رئیس کاخ سفید افزایش بی سابقه 40 ساله قیمت کالاهای آمریکایی را به وضعیت اوکراین و رئیس جمهور روسیه مرتبط می کند.
جو بایدن رئیس جمهور آمریکا ادامه عملیات روسیه در اوکراین را به ضرر اقتصاد جهانی دانست و مدعی شد این درگیری منجر به رشد چشمگیر تورم در آمریکا شده است.
بایدن در جریان یک سخنرانی در نیوهمپشایر اظهار داشت دولتش تمام تلاش خود را برای بهبود زیرساخت های ملی به کار گرفته اما در حال حاضر مشکلات اقتصادی گریبان بسیاری از خانواده های آمریکایی را گرفته است.
بر این اساس، بایدن به طور مستقیم مسئولیت این تورم فزاینده را به گردن پوتین انداخت و تصریح کرد روسیه و اوکراین باعث افزایش قیمت بنزین و مواد غذایی در سراسر جهان شده زیرا که اوکراین و روسیه دو تامین کننده بزرگ گندم در جهان هستند.
وی ادعا کرد پوتین با حمله به اوکراین تنها در ماه گذشته باعث افزایش 70 درصدی تورم در آمریکا به دلیل افزایش بهای گاز و انرژی شده است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала