Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان  , 1920
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

انتقادات به سفیر گردشگری عربستان؛ مسی "ناقض حقوق بشر" است

© AFP 2023 / SAMEER AL-DOUMYاللاعب الأرجنتيني ليونيل ميسي يصل إلى باريس للتعاقد مع نادي باريس سان جيرمان
اللاعب الأرجنتيني ليونيل ميسي يصل إلى باريس للتعاقد مع نادي باريس سان جيرمان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 11.05.2022
عضو شوید
لیونل مسی به تازگی به عنوان سفیر گردشگری عربستان سعودی انتخاب شده است.
به گزارش اسپوتنیک، مسی به دعوت هیفا آل سعود معاون وزیر گردشگری عربستان به این کشور سفر کرد و احمد الخطیب وزیر گردشگری عربستان سعودی روز دوشنبه در توییتر خود اعلام کرد که لیونل مسی ستاره باشگاه فرانسوی پاریسن‌ جرمن سفیر گردشگری در این کشور شده است.
وزیر عربستان سعودی در حساب کاربری خود در توییتر گفت:

"امروز به لیونل مسی و دوستانش برای سپری کردن یک تعطیلات ویژه در عربستان سعودی خوش آمد می‌گویم که باعث می‌شود گنج‌های دریای سرخ کشف شود و فصل جدیدی در عربستان، شهر جده و تاریخ این کشور ایجاد شود.

این اولین سفر مسی به سرزمین پادشاهی نیست و آخرین سفر او نیز نخواهد بود و من خوشحالم که مسی را به‌عنوان سفیر گردشگری عربستان معرفی می‌کنم."

این اقدام مسی البته واکنش هایی منفی را نیز به دنبال داشت و برای خیلی باورپذیر نیست که مسی سفیر صنعت گردشگری عربستان شده باشد. توئیت های انتقادی زیادی علیه مسی شاهد هستیم. برای مثال می توان به این نمونه اشاره کرده:
"از قیافه مسی مشخص است که از درجه حرارت 45 درجه لذت می‌برد."
ویل اوکالاگان روزنامه نگار هم در مقاله ای انتقادی علیه مسی در OTB SPORTSنوشت که در آن به نامه گروهی از خانواده های زندانیان و مخالفان سعودی اشاره شده است:
"شما الهام‌بخش میلیون‌ها نفر هستید و آنچه می‌گویید و انجام می‌دهید واقعاً مهم است. به صراحت می گوییم که شما قدرت عظیمی دارید، اما این قدرت، مسئولیت بزرگی نیز به همراه دارد."

"رژیم سعودی می خواهد از شما برای شستن اعتبار خود استفاده کند. فعالان حقوق زنان، واعظان اصلاح طلب، فعالان شیعه، مبارزان دموکراسی، در واقع هرکسی که رژیم را مورد انتقاد قرار دهد یا حتی آن را زیر سوال ببرد ممکن است با حبس طولانی مدت و در برخی موارد با مجازات اعدام روبرو شود.

اگر به بازدید از عربستان "بله" بگویید، در واقع به همه نقض حقوق بشر که امروزه در عربستان سعودی مدرن رخ می دهد، بله می گویید. جهان باید در مقابل کسانی که دیگران را زیر پا می گذارند، بایستد."

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала