حمله به سفیر روسیه در ورشو؛ مسکو خواستار عذرخواهی رهبری لهستان شد

© Sputnik / Natalia Seliverstova /  مراجعه به بانک تصاویر Здание Министерства иностранных дел РФ и Водовзводная башня Московского Кремля
Здание Министерства иностранных дел РФ и Водовзводная башня Московского Кремля - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 11.05.2022
عضو شوید
وزارت خارجه روسیه پس از حمله به سفیر روسیه در ورشو، سفیر لهستان را احضار و خواستار عذرخواهی مقامات آن کشور شد.
به گزارش اسپوتنیک، وزارت خارجه روسیه تایید کرد که پس از حمله به سفیر روسیه در ورشو، کریستوف کرایوسکی، سفیر لهستان در روسیه به این وزارتخانه فراخوانده شد.
به بر اساس این گزارش، وزارت امور خارجه کریستوف کرایوسکی سفیر لهستان را نزد خود احضار کرد و خواستار عذرخواهی به دلیل حمله به رئیس نمایندگی دیپلماتیک روسیه در ورشو شد.
در این بیانیه آمده است: "به کرایوسکی گفته شد که طرف روسی منتظر عذرخواهی رسمی از سوی رهبری لهستان در رابطه با آنچه اتفاق افتاده، است و خواستار اطمینان از امنیت سفیر روسیه و همه کارکنان مأموریت‌های خارجی روسیه در لهستان است".
این وزارتخانه افزود که گام های بعدی روسیه به واکنش ورشو به این درخواست بستگی دارد.
سرگئی آندریف، سفیر روسیه در ورشو روز دوشنبه نهم می با همراهی دیپلمات ها و همسرش وارد گورستان یادبود سربازان شوروی در خیابان ژویرکی و ویگورا در ورشو شد. لهستانی ها و اوکراینی های متجاوز که پیشاپیش در قلمرو گورستان تجمع کرده بودند با سر دادن شعارهای توهین آمیز راه او را مسدود کردند. شروع به ریختن مواد قرمز روی سفیر و همراهانش کردند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала