دستگیری افراد ملکی از سوی طالبان در پنجشیر/ طالبان: اینها مقاومتگران هستند

© photo: Masror Tabeshورزشگاه پنجشیر
ورزشگاه پنجشیر - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 11.05.2022
عضو شوید
سخنگوی گروه طالبان با نشر ویدیوی از افراد ملکی دستگیر شده از سوی این گروه گفته است، که نیروهای جبهه مقاومت در دره عبدالله خیل در پنجشیر تسلیم شده است.
به گزارش اسپوتنیک، ذبیح الله مجاهد سخنگوی گروه طالبان با نشر ویدیویی نوشته است، که شماری زیاد از باغی ها در ولسوالی دره ولایت پنجشیر اسلحه خود را به زمین گذاشته با نیروهای امارت اسلامی یکجا شدند.
در همین حال، مختار وفایی در پاسخ به این تویت نوشته است، که منابع در پنجشیر می‌گویند، با هجوم طالبان به دره عبدالله‌خیل و روستای تنخو،صدها باشنده این دو روستا به کوه‌ها پناه بردند. در این دو روز شماری از این افراد از ترس گرسنگی به طالبان تسلیم شدند. طالبان در رسانه‌ها می‌گویند، نیروهای مقاومت به این گروه تسلیم شده‌اند.
اما یک باشنده دره می‌گوید، که طالبان جوانان محل را جمع کرده و زیر نام مقاومتی از آن‌ها فلم گرفتند
یکی دیگر از کاربران شبکه اجتماعی در واکنش به این ویدیو نوشته است، که ذبیح‌الله مجاهد همین چند روز پیش گفته بود پنجشیر آرامی است و هیچ خبری نیست. امروز این ویدیو را توییت کرده و نوشته که تعداد زیادی از "باغی‌ها" که منظورش جبهه مقاومت است در ولسوالی دره به طالبان پیوسته. اما معلوم نیست این افراد اعضای جبهه هستند یا غیرنظامی.
کاربر دیگری نوشته است، که دورغگو دشمن خداست ذبیح الله مجاهد این ها افراد ملکی است به چشم مردم خاک زده نمیتواند مردم مثل شما احمق نیست باور کنند مقاومتی ها عزیز ما تا جان دارد برابر تان استاده گی میکنند مردم پنجشیر آنقدر بی غیرت نیست به نوکر های پاکستان تن بدهد قرن 21 است عام فریبی را بس کنید.
یادآوری می کنیم، که جنگجویان گروه طالبان پس از شکست های پی در پی در ولایت های بغلان، پنجشیر و تخار، اکنون نیروهای زیادی را از دیگر ولایت ها و حتی طالبان پاکستانی را به این ولایت ها فرستاده است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала