لاوروف: ایده انتقال دارایی های روسیه به کی‌یف سرقت است

© Sputnik / Vladimir Gerdo  /  مراجعه به بانک تصاویر Министр иностранных дел РФ Сергей Лавров в Москве
Министр иностранных дел РФ Сергей Лавров в Москве - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 11.05.2022
عضو شوید
وزیر امور خارجه روسیه پیشنهاد مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا مبنی بر توقیف ذخایر ارز خارجی روسیه و تحویل آن‌ها به اوکراین برای کمک به هزینه بازسازی این کشور را سرقت دانست.
به گزارش اسپوتنیک، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه درباره ایده جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا برای انتقال دارایی‌های مسدود شده روسیه به اوکراین گفت: "این دزدی است که آنها حتی سعی نمی‌کنند آن را پنهان کنند."
وی خاطر نشان کرد که برای غرب، چنین اقداماتی در حال حاضر به یک عادت تبدیل شده است.
لاوروف به عنوان نمونه به وضعیت مسدود شدن دارایی‌های افغانستان اشاره کرد که کشورهای غربی می‌خواهند از آن نه برای نیاز مردم افغانستان، بلکه برای اهدافی که مربوط به بازسازی نیست، استفاده کنند.
الکساندر گروشکو، معاون لاوروف هم به نوبه خود پیشنهاد بورل را "غیرقانونی" خواند. به گفته وی، چنین اقدامی کل سیستم مالی جهانی را تحت تاثیر قرار می‌دهد و برای خود اروپایی‌ها گران تمام می‌شود.
Генеральное консульство Российской Федерации в Сан-Франциско - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 12.10.2017
سفیر روسیه خواستار توقف تصرف اموال و دارایی های روسیه در آمریکا شد
در پایان ماه آپریل، جو بایدن، رئیس جمهوری ایالات متحده، اعلام کرد که ابتکاری را به کنگره ارسال کرده است تا اموال تجار روسی را برای کمک به کی‌یف مصادره کند. به گفته لئونید اسلوتسکی، معاون دومای دولتی، "واشنگتن سرقت‌های دولتی را قانونی می‌کند و نه تنها حق مالکیت خصوصی، بلکه قانون اساسی خود را هم نقض می‌کند."
وزیر خارجه روسیه همچنین نقش بورل را زیر سوال برد و گفت: "ممکن است به زودی شاهد از بین رفتن موقعیت دیپلمات ارشد اتحادیه اروپا باشیم زیرا اتحادیه اروپا دیگر سیاست خارجی خود را ندارد و صرفاً مطابق با هر رویکردی که از سوی ایالات متحده تحمیل می شود عمل می‌کند. ”
پس از آغاز عملیات ویژه روسیه در اوکراین،اتحادیه اروپا و متحدانش صدها میلیون دالر از ذخایر ارز خارجی روسیه را که در حساب‌های بانک مرکزی روسیه بود، مسدود کرده‌اند. روسیه مارچ گذشته اعلام کرد که تحریم بانک مرکزی این کشور باعث مسدود شدن حدود300 میلیارد دالر و ذخایر خارجی و طلا به ارزش کلی بیش از 600 میلیارد دالر شده است.
گفتنی است در 24 فبروری، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، در یک سخنرانی تلویزیونی، آغاز عملیات نظامی ویژه برای دفاع از جمهوری های دونباس را که در اوایل همان هفته رسماً به رسمیت شناخته شده بود، اعلام کرد. رئیس جمهور روسیه از نیروهای اوکراینی خواست سلاح‌های خود را زمین بگذارند و به خانه‌های خود بروند.
از آن زمان کشورهای غربی فشار تحریم‌ها بر روسیه را افزایش داده‌اند و تعدادی از بانک‌ های روسیه را تحریم کرده و تعدادی از مقامات ارشد روسیه را در لیست سیاه قرار داده‌اند و دارایی‌ های آنها را در خارج از کشور مسدود کرده‌اند.
مسکو به صراحت اعلام کرده است که هیچ طرح اشغالگری ندارد و هدف این عملیات حفاظت از غیرنظامیان دونباس در برابر نسل کشی و غیر نظامی کردن و نازی زدایی در اوکراین است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала