مظنون شدن رئیس اینترپل به همدستی در شکنجه

© REUTERS / Edgar SuA man passes an Interpol logo during the handing over ceremony of the new premises for Interpol's Global Complex for Innovation, a research and development facility, in Singapore September 30, 2014
A man passes an Interpol logo during the handing over ceremony of the new premises for Interpol's Global Complex for Innovation, a research and development facility, in Singapore September 30, 2014 - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 11.05.2022
عضو شوید
در پیوند با رئیس اینترپل تحقیقاتی به ظن مشارکت در شکنجه آغاز شد.
به گزارش اسپوتنیک، شبکه تلویزیونی BFMTV، به نقل از منابع گزارش داد که چند هفته پیش تحقیقات قضایی علیه جنرال احمد ناصر الرئیسی، رئیس اینترپل امارات به ظن "همدستی در شکنجه" آغاز شد.
گفتنی است که تحقیقات قضایی در اواخر ماه مارچ در پاریس در مورد "همدستی در شکنجه" پس از شکایت دو انگلیسی از رئیس پلیس اینترپل آغاز شد.
از سویی هم دفتر دادستانی ملی ضد تروریسم تأیید کرد که به یک قاضی تحقیق پاریس دستور داده است که تحقیقاتی را در پی شکایتی مبنی بر "شکنجه" و "بازداشت خودسرانه" در سال‌های 2018 و 2019 انجام دهد.
پیش از این، تحقیقات مقدماتی علیه الرئیسی در فرانسه به ظن "شکنجه و اعمال وحشیانه" آغاز شده بود. مرکز حقوق بشر خلیج فارس از رئیس اینترپل شکایت کرد. فعالان حقوق بشر بر این باورند که الرئیسی، زمانی که یکی از وزیر، وزارت کشور امارات بود، در شکنجه احمد منصور، رهبر مخالفان دست داشت. این شکایت در ماه جنوری به دادستانی ضد تروریستی فرانسه ارائه شده بود.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала