وعده حقانی به نماینده اتحادیه اروپا: موضوع مکاتب دختران تا چند هفته‌ی آینده حل خواهد شد

© https://twitter.comنخستین حضور سراج‌الدین حقانی در برابر رسانه‌ها
نخستین حضور سراج‌الدین حقانی در برابر رسانه‌ها  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 11.05.2022
عضو شوید
نماینده‌ ویژه‌‌ی اتحادیه‌ اروپا می‌گوید که در دیدار با سرپرست وزارت داخله‌ی طالبان، ناامیدی عمیق خود را از بازنشدن مکتب‌های دخترانه ابراز کرده است.
به گزارش اسپوتنیک، توماس نیکلسون، نماینده‌ ویژه‌‌ی اتحادیه‌ اروپا صبح امروز (چهارشنبه، 11 می) در تویتی نوشته است که با سراج‌الدین حقانی سرپرست وزارت داخله‌ی طالبان، قول داده "ظرف چند هفته به این موضوع رسیدگی خواهد شد".
قرار بود مکتب‌های دخترانه پس از ماه‌ها تعطیلی، در سوم حمل سال جاری خورشیدی در سراسر کشور بازگشایی شوند؛ اما وزارت معارف طالبان در همان روز اعلام کردمکتب های متوسطه و لیسه های دخترانه تا امر ثانی هم‌چنان بسته می‌مانند.
در آن زمان در اطلاعیه‌ی وزارت معارف طالبان آمده بود که هرگاه مطابق شریعت، رسم و رواج و فرهنگ افغانی لباس مکتب‌ها طراحی شوند، آنگاه براساس حکم رهبری طالبان، مکتب‌های دخترانه باز خواهند شد.
نیکلسون در ادامه گفته است که در دیدار با حقانی، در مورد نیاز به دفترچه‌ی پاسپورت افغانستان هم در کابل و هم در سفارتخانه‌ها و کنسولگری‌های افغانستان در خارج از کشور صحبت کرده است.
وزارت داخله‌ی طالبان هم در خبرنامه‌ای به نقل از نماینده‌ ویژه‌ی اتحادیه اروپا نوشته که او گفته است افغانستان برای منطقه و جهان بسیار مهم است.
به نقل از خبرنامه، سرپرست وزارت داخله‌ی طالبان گفته است که این گروه به هیچ‌کسی اجازه نمی‌دهد تا از خاک افغانستان کشورهای دیگر را تهدید کند.
حقانی از جهان خواسته است که از مخالفان مسلح طالبان حمایت نکند. به‌گفته‌ی او، طالبان دروازه‌ی گفت‌وگو با مخالفان خود را باز نگه‌داشته‌اند.
در خبرنامه‌ی وزارت داخله‌ی طالبان آمده است که نماینده‌ ویژه‌ی اتحادیه اروپا گفته است که این اتحادیه از مخالفان مسلح طالبان حمایت نخواهد کرد.
این در حالی است که طی روزهای اخیر، مخالفان مسلح علیه طالبان در برخی از ولایت‌ها از جمله پنجشیر و مناطقی از ولایت‌های بغلان و تخار افزایش یافته است
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала