دبیرکل ناتو کرونایی شد

© AFP 2023 / Emmanuel DunandГенеральный секретарь НАТО Йенс Столтенберг
Генеральный секретарь НАТО Йенс Столтенберг - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 11.05.2022
عضو شوید
سخنگوی ناتو از دچار شدن دبیر کل نارویژی این ائتلاف به ویروس کرونا خبر داد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از اناتولی، منابع خبری شبانگاه سه شنبه گزارش کردند، که دبیر کل ناتو (سازمان پیمان آتلانتیک شمالی) به بیماری کرونا دچار شده است.
آزمایش کرونای "ینس استولتنبرگ" دبیر کل ناتو مثبت اعلام شده است. وزیران خارجه ناتو آخر هفته در برلین نشستی غیررسمی برگزار خواهند کرد.
ینس استولتنبرگ سیاست مدار نارویژی، نخست‌وزیر پیشین این کشور و دبیرکل منتخب ناتو از مارچ ۲۰۱۴ تا کنون است. او عضو حزب کارگر ناروی است.استولتنبرگ تا پیش از شکست در انتخابات سپتامبر ۲۰۱۳، به مدت ۱۰ سال نخست‌وزیر ناروی بود.استولتنبرگ در مارچ ۲۰۱۴ به عنوان جانشین "آندرس فو راسموسن" دبیرکل ناتو انتخاب شد.
سخنگوی ناتو در توییتر نوشت: "رئیس ناتو مستقر در بروکسل علائم خفیفی از خود نشان می دهد و در روزهای آینده مطابق با دستورالعمل‌های پزشکی بلجیم از خانه کار خواهد کرد".
بر اساس آمارها، موارد ابتلا به کرونا، بستری و موارد فوتی مرتبط با کرونا در جهان طی ماه‌های اخیر و با شیوع "اُمیکرون" کاهش یافته، اما طبق آمار پایگاه اطلاع‌رسانی "ولد میترز" که همیشه از آمار ارائه شده از سوی دانشگاه "جانز هاپکینز" آمریکا بالاتر است، تعداد فوتی‌های ناشی از کرونا در ایالات متحده هم‌اکنون هم مرز یک میلیون نفر را پشت سر گذاشته و تعداد مبتلایان هم از ابتدای همه‌گیری به رقمی بالاتر از ۸۳ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر رسیده است.
گفته می‌شود که ممکن است ایالات متحده ممکن است شاهد ۱۰۰ میلیون ابتلا به کرونا در پاییز و زمستان سال جاری باشد.
یک مقام ارشد دولت آمریکا اخیرا به شبکه "سی‌ان‌ان" گفت که پیش‌بینی ۱۰۰ میلیون ابتلای احتمالی، تخمینی بر اساس طیف وسیعی از مدل‌های خارجی است که به دقت توسط دولت پیگیری و شامل پاییز و زمستان می‌شود. مقام‌ها آمریکایی می‌گویند این تخمین بر اساس این فرض اساسی استوار است که منابع اضافی یا اقدامات کاهش‌دهنده همه‌گیری، از جمله بودجه جدید مقابله با کرونا وجود نداشته باشد یا سویه‌های جدید ظاهر شود.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала