ناتو به‌دنبال جلوگیری از درگیری مستقیم با روسیه است

© AFP 2023 / Gerard CerlesЗдание штаб-квартиры НАТО в Брюсселе
Здание штаб-квартиры НАТО в Брюсселе - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 11.05.2022
عضو شوید
"میرچا جوآنا"، معاون دبیرکل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) گفت که ناتو با حمایت از اوکراین و تقویت دفاع خود، به‌دنبال جلوگیری از درگیری مستقیم با فدراسیون روسیه است.
به گزارش اسپوتنیک، معاون دبیرکل ناتو گفت که ناتو با حمایت از اوکراین و تقویت دفاع خود، به‌دنبال به حداقل رساندن خطرات درگیری مستقیم با روسیه است.
او که در واشنگتن صحبت می‌کرد، گفت: "ما باید مطمئن شویم که با حمایت از اوکراین و تقویت دفاعی ناتو، خطر تبدیل شدن به جنگ بین ناتو و روسیه را ایجاد نکنیم".
جوآنا تاکید کرد که ناتو مسوولیت دارد اطمینان حاصل کند که "این جنگ بیشتر گسترش نمی یابد، زیرا این منجر به رنج، مرگ و بی ثباتی بیشتر در سراسر جهان خواهد شد".
گفتنی است، روسیه بامداد روز 24 فبروری با صدور فرمان پوتین عملیات ویژه نظامی خود را برای غیرنظامی کردن اوکراین آغاز کرد. رئیس‌جمهور روسیه هدف از این عملیات را "حمایت از افرادی که به مدت هشت سال مورد قلدری و نسل کشی رژیم کی‌یف قرار گرفته اند" توصیف کرد.
وزارت دفاع روسیه تاکید کرده است که نیروهای مسلح روسیه تنها زیرساخت های نظامی اوکراین را مورد هدف قرار می دهد و غیرنظامیان را هیچ خطری تهدید نمی‌کند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала