اندرابی به طالبان: بخاطر نسل کشی تاجیکان روزی محاکمه خواهید شد

© Photo / moiمسعود اندرابی وزیر داخله افغانستان
مسعود اندرابی وزیر داخله افغانستان  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 12.05.2022
عضو شوید
وزیر داخله پیشین افغانستان به یورش بردن طالبان بر پنجشیر و اندراب ها واکنش نشان داده است.
به گزارش اسپوتنیک، مسعود اندرابی وزیر پیشین داخله افغانستان به گزارشاتی مبنی بر نسل کشی تاجیکان توسط طالبان واکنش نشان داده و گفته است که کشتار مردم ملکی، شکنجه کودکان و محاسن سفیدان، آتش‌زدن خانه‌ها و مزارع باشندگان پنجشیر، اندراب و تخار در هیچ دین، آئین و فرهنگ نیست.
آقای اندرابی گفته است: هرچند طالبان غیر از جنایت در کارنامه چیزی ندارند اما رهبران این گروه بدانند که آنان برای این نسل‌کشی استجواب و محاکمه خواهند شد.
چند‌روزی است که در دره پنجشیر، درگیری‌های شدیدی رخ داده است. این‌بار اما صحبت از قتل‌عام تاجیک‌هاست. در توییتر تعداد زیادی از اهالی فرهنگ و نهادهای مدنی در واکنش به این کشتارها، با هشتگ "نسل‌کشی تاجیک‌ها را متوقف کنید" دراین‌باره اعتراض کردند و تصاویری از نسل‌کشی قوم تاجیک منتشر کرده‌اند و از نهادهای حقوق‌بشری خواستند در برابر جنایت‌های طالبان در افغانستان واکنش نشان دهند. درهمین‌حال، صلاح‌الدین ربانی، احمدضیا مسعود، محمد محقق و عبداللطیف پدرام هم به قتل‌عام غیرنظامیان در پنجشیر، اندراب و تخار واکنش نشان داده‌اند. "ان برنت"، سفیر اتحادیه اروپا، با انتشار توییتی کشتار غیرنظامیان در پنجشیر را نگران‌کننده خواند. این در حالی است که نهادهای حقوق‌بشری در قبال اقدام‌های طالبان در کشتار غیرنظامیان در افغانستان ساکت هستند و تاکنون هیچ مقام مسئولی از اروپا و آمریکا در این زمینه اظهارنظری نکرده است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала