جبهه مقاومت: طالبان تلافی شکست شان را در پنجشیر از غیرنظامیان می گیرند

© National Resistance Front of Afghanistanکشته شدن بیش از 300 جنگجوی طالبان در درگیری با جبهه مقاومت 
کشته شدن بیش از 300 جنگجوی طالبان در درگیری با جبهه مقاومت  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 12.05.2022
عضو شوید
جبهه مقاومت ملی افغانستان نوشته است، که طالبان در تلافی به حمله‌های جبهه‌ی مقاومت ملی، ده‎ها غیرنظامی را در "پنجشیر" دستگیر کردند
به گزارش اسپوتنیک، جبهه مقاومت ملی افغانستان با نشر خبرنامه ای درباره دستگیری غیرنظامیان از سوی جنگجویان گروه طالبان نوشت: طالبان جنایت‌کار، دست‌کم ۵۰ تن از باشندگان ولایت"پنجشیر" را به اتهام داشتن رابطه با جبهه‌ی مقاومت ملی افغانستان، بازداشت کرده‌اند. این افراد مسلح نبوده و باشندگان مُلکی پنجشیر اند که از بهر افزایش درگیری‌ها در مناطق‌شان، از خانه‌های خود بیرون شده و به نقاط نسبتن امن پناه برده بودند.
ورزشگاه پنجشیر - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 11.05.2022
دستگیری افراد ملکی از سوی طالبان در پنجشیر/ طالبان: اینها مقاومتگران هستند
جبهه مقاومت ملی افزوده است، که پس از عید فطر و افزایش درگیری‌ها در جبهه‌های "تخار، بغلان و پنجشیر" برضد نیروهای طالبان، افراد این گروه به بازداشت، آزار، اذیت و کشتار غیرنظامیان دست زده‌اند. در تازه‌ترین مورد، طالبان اجیر "احمدشاه" برادر یکی از نظامیان پیشین به نام "محبوب" را در روستای "انوی تگاب قوندوز" ولسوالی "ورسج" ولایت تخار، امروز تیرباران کردند.
در ادامه این خبرنامه آمده است، که طالبان روز گذشته نیز در همین روستا، شش فردِ بی‌گناهِ مُلکی را به رگبار بستند. از جمله‌ی این شش تن "عظیم‌الله" و "حبیب‌الله" که دهقان بودند و "حفیظ‌الله" آموزگار بود. هویت کشته‌شدگان دیگر هنوز روشن نیست. افزون بر این، جنگ‌جویان طالبان دی‌شب بازرسی خانه به خانه را در روستای "قاسان اندراب"، به گونه‌ی وحشیانه آغاز کردند. هم‌چنان این گروه در منطقه‌ی "ده میران" و "قلعه‌ی اولنگ" ولسوالی "اندراب" ولایت "بغلان" وارد خانه‌های مردم شده و باشندگان محل را از خانه‌‌های‌شان بیرون کرده و باخود برده‌اند. سپس چهار غیرنظامی را پس از بازداشت به شکل بی‌رحمانه‌ای تیرباران نموده و شماری دیگر را به گروگان گرفته‌اند.
در پایان جبهه مقاومت ملی افغانستان نوشته است، که رفتار وحشیانه‌ی طالبان با مردم مُلکی در تلافی با حمله‌های رزمندگان دلیر جبهه‌ی مقاومت ملی انجام می‌شود. در نوارهای دیداری که از بازداشت دست‌کم ۵۰ تن از افراد ملکی در پنجشیر در صفحات اجتماعی دست‌به‌دست می‌شود، مخاطبان به خوبی تشخیص داده می‌توانند که تمام این افراد غیر نظامی بوده و باشندگان محل اند. این درحالی‌ست که طالبان توان رویارویی با نیروهای مقاومت ملی را ندارند و در تلافی به شکست‌های پی‌هم شان در نقاط گوناگون کشور، از مردم بی‌گناه، زنان و مردان و حتا کودکان معصوم انتقام می‌گیرند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала