دومای روسیه کی‌یف را به تلاش برای ایجاد بلوک گاز اروپا متهم کرد

© Sputnik / СтрингерКомплекс подготовки экспортного газа на Украине
Комплекс подготовки экспортного газа на Украине - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 12.05.2022
عضو شوید
"میخائیل شرمت"، نماینده شبه‌جزیره کریمه در دومای روسیه گفت که مقامات اوکراینی با جلوگیری از ترانزیت گاز روسیه، به نفع ایالات متحده عمل می‌کنند و به دنبال ایجاد بلوک گازی کشورهای اروپایی هستند.
به گزارش اسپوتنیک، این نماینده دومای روسیه می‌گوید: "دولت کی‌یف که در راستای منافع ایالات متحده عمل می‌کنند، به دنبال ایجاد بلوک گازی کشورهای اروپایی هستند. آنها آشکارا از اروپایی ها باج خواهی می‌کنند. برای همه آشکار می‌شود که دیگر تضمینی برای امنیت ترانزیت گاز از طریق اوکراین وجود ندارد. امروز در آنجا، روسوفوب های دوآتشه و ناسیونالیست های وحشی در قدرت مستقر شده اند. بنابراین ما به کشورهای اروپایی پیشنهاد می‌کنم که روی باج گیران اوکراین حساب نکنند و فوراً گزینه های جایگزین تامین گاز را بررسی کنند".
به گفته وی، تنها راه نجات کشورهای اتحادیه اروپا که با کمبود شدید گاز مواجه هستند، احیای فوری پروژه نورد استریم 2 است که به دلیل فشار سیاسی امریکا لابی برای تامین گاز مایع به اروپا هرگز به بهره برداری نرسید.
شرمت تاکید کرد: نورد استریم 2 یک خط لوله ترانزیتی مطمئن، پایدار و تضمین شده برای تامین گاز است.
از 11 ماه می سال روان، اوکراین جریان انتقال گاز از مسیر "سوخرانیوکا" را به دلیل این واقعیت که ایستگاه کمپرسور نووپسکوف در منطقه لوهانسک در شرق اوکراین تحت کنترول نیروهای روسیه است، قطع کرده است. در نتیجه، تنها یک ورودی "سودژآ" برای پمپاژ سوخت آبی به اروپا باقی مانده است. گازپروم اعلام کرد که انتقال تمام حجم ها از مسیر سودژا از نظر فناوری غیرممکن است، این شرکت تمام تعهدات خود را در قبال مصرف کنندگان اروپایی انجام می‌دهد و خدمات حمل و نقل به‌طور کامل پرداخت می‌شود.
به نوبه خود، کارشناسان مؤسسه نارویی ریستاد انرژی گفتند که تصمیم اوکراین برای تعلیق پمپاژ بخشی از سوخت روسیه باعث اختلال در ترانزیت گاز به اروپا شده است که برنامه های کشورهای اروپایی برای پرکردن انبارهای زیرزمینی را پیچیده می‌کند.
رامپ خود شرکا را به روگردانی به سوی روسیه مجبور می سازد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 23.02.2022
هشدار روسیه از پیامدهای امتناع آلمان از نورد استریم 2
خط لوله گاز "نورد استریم 2" خط لوله ای با توان جابجایی سالانه 55 میلیارد متر مکعب، که از سواحل روسیه از طریق دریای بالتیک تا آلمان (اروپا) کشیده شده است، قرار است گاز طبیعی روسیه را به کشورهای اروپایی برساند. امریکا با این طرح مخالف بوده و اواخر ماه دسمبر سال 2019 تحریم هایی را علیه این پروژه اعمال کرده است.
روسیه بارها از اقدامات امریکا علیه این طرح انتقاد و تاکید کرده که "نورد استریم 2" یک پروژه منحصرا اقتصادی است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала