چین: ناتو در مرزهای روسیه مستقر خواهد شد

© AP Photo / Vadim GhirdaВоеннослужащий с флагом НАТО
Военнослужащий с флагом НАТО - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 12.05.2022
عضو شوید
یک مقام پیشین وزارت دفاع چین گفته است که اگر فنلند به ناتو بپیوندد، نیروهای این اتحایده در نزدیکی پترزبورگ مستقر خواهند شد.
به گزارش اسپوتنیک، رئیس پیشین مرکز همکاری های امنیتی بین المللی وزارت دفاع چین در گفتگو با روزنامه Economist، اظهار داشته است که اگر فنلند وارد اتحادیه ناتو شود، ممکن نیروهای این اتحادیه در نزدیکی شهر پترزبورگ جابجا شوند.
نویسنده مقاله یادآور شده است که روسیه نسبت به عواقب پیوستن کشورهای جدید به اتحادیه ناتو هشدار داده بود. کرملین خاطرنشان کرده بود که این وضعیت به غیرهستوی بودن دریای بالستیک پایان میدهد.
این مقام پیشین وزارت دفاع چین از اتحادیه ناتو خاواست که این خواست روسیه نادیده نگیرند و جدی روی طرح روسی کار کنند.
Скульптурный символ около штаб-квартиры НАТО в Брюсселе  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 12.05.2022
رسانه: فنلاند و سویدن به‌زودی درخواست عضویت در ناتو را ارائه خواهند داد
او در این مقاله گفته است: "هرچی ناتو قوی تر شود، همان قدر امنیت اروپا در خطر خواهد بود. اگر بزرگترین ترس ناتو پرتاب تسلیحات هسته ای تاکتیکی روسیه است، پس چرا ولادیمیر پوتین را بی وقفه اذیت کنیم؟ امنیت در اروپا که اکنون مربوط به گذشته است، تنها از طریق همکاری با روسیه قابل تامین است."
فنلند و سویدن بعد از آغاز عملیات نظامی ویژه روسیه در اوکراین، شروع به گفتگو در مورد امکان کنار گذاشتن بی‌طرفی طولانی مدت خود و پیوستن به ناتو کردند.
"دیمیتری پسکوف" سخنگوی ریاست جمهوری روسیه نیز با بیان اینکه ناتو به دنبال تقابل با مسکو است، گفت که گسترش بیشتر این ائتلاف، امنیت بیشتری را برای اروپا به ارمغان نخواهد آورد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала