ثبت اولین مورد کرونا؛ دستور اون برای قرنطینه ملی با محدودیت‌های شدید

© Photo / Kim Won-jinДезинфекция в детском магазине Пхеньяна, КНДР. Архивное фото
Дезинфекция в детском магазине Пхеньяна, КНДР. Архивное фото - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 12.05.2022
عضو شوید
پس از تأیید اولین مورد ابتلا به کرونا در کوریای شمالی، رهبر این کشور دستور قرنطینه شهر‌ها را صادر کرد.
به گزارش اسپوتنیک، پس از تأیید شیوع اولین مورد ابتلا به کرونا در "پیونگ‌یانگ" پایتخت کوریای شمالی، کیم جونگ اون، رهبر این کشور دستور قرنطینه ملی با محدودیت‌های شدید را صادر کرد.
خبرگزاری مرکزی کوریای امروز (پنجشنبه) گزارش کرد که اولین مورد ابتلا به ویروس کووید-19 در جریان شیوع دو ساله کرونا در جهان در کوریای شمالی به ثبت رسیده است. گزارش‌ها نشان می‌دهد که خواستار برگزاری نشست فوری کمیته اجرایی احزاب سیاسی برای بحث درباره شیوع کرونا در کوریای شمالی شد و دستور قرنطینه شهرها و شهرستان‌ها را داد و گفت که تمامی ادارات باید به طور کامل برای جلوگیری از شیوع بیشتر کرونا ایزوله و پاکسازی شوند. هنوز مشخص نیست وسعت شیوع کرونا در کوریای شمالی تا چه اندازه بوده است.
طبق این گزارش، کوریای شمالی با بستن مرزهای خود در اوایل بیماری همه‌گیر کرونا، از شیوع گسترده این بیماری جلوگیری کرد. گرچه کوریای شمالی تجارت حمل و نقل ریلی برون مرزی با چین را در ژانویه آغاز کرد اما چین دوباره تجارت خود را در ماه آوریل پس از شیوع کرونا در استان لیائونینگ، در مرز کوریای شمالی، متوقف کرد.
با شیوع تأیید شده کرونا در کوریای شمالی، هم‌اکنون تعداد کمی از کشورها از جمله ترکمنستان در جهان باقی مانده‌اند که هیچ موردی از ابتلا به کووید-19 گزارش نکرده‌اند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала