تسلیحات غرب از اوکراین به بازارهای سیاه انتقال می گردد

© AP Photo / Dmitri LovetskyДевушка с ПЗРК "Игла" на выставке вооружений в Санкт-Петербурге
Девушка с ПЗРК Игла на выставке вооружений в Санкт-Петербурге  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 13.05.2022
عضو شوید
هفته نامه پنتاگون به مقامات کیف یادآوری می کند که تسلیحات را که غرب به اوکراین تحویل داده است باید دقیق تعقیب گردد، تا باشد که راکت های دافع هوا به دست افراد نادرست نیفتند.
به گزارش اسپوتنیک، اوکراین، در سال‌های آرام، شهرت خود را به عنوان "منطقه خاکستری" به دست آورد، که از آنجا سلاح‌ها به طور غیرقابل کنترل در سراسر جهان پخش می‌شوند و کمک های کشنده غرب وارد بازار سیاه می گردد.
وزیر دفاع ایالات متحده لوید آستیندر جلسه استماع کمیته تخصیص بودجه مجلس نمایندگان کنگره اعلام کرد که نیروهای امریکا از کی‌یف می‌خواهد تا سلاح‌های را که ایالات متحده به اوکراین منتقل می‌کند، به شدت کنترل گردد. وی به نمایندگان کنگره اطمینان داد: "من هر بار که با شرکای خود صحبت می کنیم، این را بررسی می کنم و این کار را به صورت هفتگی انجام می دهیم.".
تحریم های لندن علیه ریاض - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 12.05.2022
وزیر دفاع بریتانیا از خریداری تسلیحات شوروی برای اوکراین خبر داد
فعلاً حجم هزینه مصوب تسلیحات، که به عنوان کمک ایالات متحده به اوکراین رسمیت یافته است، 13.6 میلیارد دالر است. قانون اجاره وام با هزینه اولیه 82 میلیارد دالر برای تسلیحات و تجهیزات قابل عرضه تصویب شد. بنابراین، حجم تسلیحات امریکایی و سایر کشورهای غربی که به کیف منتقل شده اند، چندین برابر بیشتر از آن چیزی است که غرب در طول ده سال جنگ در افغانستان به مجاهدین عرضه کرده است.
دیمیتری دروزدنکو، کارشناس نظامی، به روزنامه VZGLYAD گفت: "نگرانی امریکایی ها طبیعی است، اگر به یاد بیاوریم که بخش قابل توجهی از سلاح های منتقل شده نه موترهای زرهی یا هویتزر، بلکه سلاح های سبک و سیستم های قابل حمل است. دستگاه دافع هوایی استینگر آمریکایی، دستگاه ضدتانک جاولین و راکتهای هدایت شونده ضد زره قابل حمل سوئدی-انگلیسی NLAW می‌توانند در خاک خود این کشورها به دست تروریست‌ها بیفتند. تروریست ها می توانند به عنوان مثال با سرنگونی یک طیاره دست به یک اقدام تروریستی بزنند.
Ядерный взрыв в американской пустыне Невада, 1953 - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 09.05.2022
روسیه تسلیحات و تجهیزات تحویل شده امریکا به اوکراین را منهدم کرد
ما اضافه می کنیم حالا نیروهای مسلح اوکراین هفت هزار جاولین از ایالات متحده دریافت کرده‌اند. بریتانیا حدود هزار دستگاه ضد تانک NLAW را به اوکراین فرستاده است. به طور عموم، ایالات متحده "60000 سلاح ضد تانک و 25000 سلاح دافع هوا" را به اوکراین منتقل کرده است.
همزمان دولت بایدن قبلاً اعلام کرده بود که اوکراینی‌ها "در مورد هر کارتریج به ما اطلاع نمی‌دهند". به گفته جان کربی، سخنگوی پنتاگون، وزارت دفاع تسلیحات را که برای قطعات خاص ارسال می کند علامت گذاری نمی کند. وی گفت که محموله های تسلیحاتی توسط اردوی اوکراین، عمدتاً در پولند، جمع آوری شده و سپس به اوکراین منتقل می شود.
همانطور که تجربه قبلی نشان می‌دهد، اوکراین مانند هر کشور ضعیف دیگری که در آن کندک های نئونازی وجود دارد که تابع سرقوماندان عالی نیستند، این سلاح گسترش خواهد یافت.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала