هشدار دوستم به طالبان

© Photo / Dustom هشدار دوستم: اگر نشست استانبول نتیجه ندهد، می‌جنگیم
هشدار دوستم: اگر نشست استانبول نتیجه ندهد، می‌جنگیم - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 13.05.2022
عضو شوید
مارشال دوستم طالبان را به ارتکاب "جنایات جنگی و ضدبشری" در ولایت‌های پنجشیر، بغلان، تخار و سمنگان متهم کرده و به اقدام در برابر این گروه هشدار داده است.
به گزارش اسپوتنیک، حزب جنبش ملی افغانستان، با نشر اعلامیه‌ای این حزب گفته است که برداشت‌های ذوقی و سلیقه‌ای و سوءاستفاده از "شمشیر حاکمیت" در جهت تبارگرایی قومی و استبداد فرهنگی، آنان را ناگزیر کرده است تا دست به اقدامات جدی بزنند.
به گفته این حزب، مارشال عبدالرشید دوستم تعهد می‌سپارد تا "با تمام توان و با هر گزینه ممکن"، در برابر "دهشت‌افگنی، تمامیت‌خواهی و استبداد طالبان" قاطعانه مبارزه و ایستاده‌گی کند.
طالبان طی روزهای اخیر در نقاط مختلف ولایات سمنگان و پنجشیر، ولسوالی اندراب ولایت بغلان و ولسوالی ورسج ولایت تخار، با کشتار غیرنظامیان، دست به خشونت‌های ضد اسلامی و ضد بشری زده‌اند.
Бойцы фронта национального сопротивления в Панджшере - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 12.05.2022
درگیری طالبان با نیروهای جبهه مقاومت در ولسوالی شتل پنجشیر + ویدیو
در اعلامیه آمده است: "طالبان به بهانه‌ی سرکوب مخالفان و مقاومت‌گران، تعدادی از اهالی مظلوم ملکی و بی‌گناه را به جرم هم‌دستی با مبارزان ملی که علیه طالبان می‌جنگند، به رگبار بستند. این اقدام با حسب شواهد، مصداق بارز و صریح جنایات جنگی و ضد بشری است."
در اعلامیه گفته شده که طالبان با ارتکاب جنایات اخیر که منجر به کشته شدن، بازداشت‌های خودسر و شکنجه افراد بی‌گناه شده، بار دیگر ثابت کرده‌اند که هیچ تفاوتی با "نسخه اولی" خود ندارند.
همچنان اعلامیه افزوده که تداوم برخوردهای مسلحانه و اذیت کردن مردم، سبب ایجاد تنش‌های قومی و منطقه‌‌ای می‌شود و آینده‌ کشور را با "جنگ داخلی" روبه‌رو خواهد کرد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала