اگر فنلند عضو ناتو شود تحت تحریم روسیه قرار می گیرد

© AP Photo / Rahmat GulНатовские солдаты проходят на базу под флагами стран-членов НАТО в Кабуле
Натовские солдаты проходят на базу под флагами стран-членов НАТО в Кабуле - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 13.05.2022
عضو شوید
وزارت خارجه روسیه، مسکو اقدامات متقابلی را نه علیه کشورهای ناتو، بلکه علیه کشورهای که اقدامات غیردوستانه انجام داده اند، اعمال می کند.
به گزارش اسپوتنیک، الکساندر پانکین معاون وزیر امور خارجه اظهار داشت که مسکو اقدامات متقابلی را نه علیه کشورهای ناتو، بلکه علیه کشورهای که اقدامات غیردوستانه انجام داده اند، اعمال می کند.
وی افزود: "در رابطه با کشورهای که اقدامات غیردوستانه انجام داده‌اند، رژیمی علیه فنلند وجود دارد، اینها همه اعضای اتحادیه اروپا هستند. فنلند به بسته های تحریمی اتحادیه اروپا ملحق شد، بنابراین، اقدامات متقابل علیه آن، مانند سایر کشورها، اعمال شد. اقدامات متقابل - آنها علیه کشورهای ناتو نیستند، آنها علیه کشورهایی هستند که اقدامات غیردوستانه انجام داده اند - چه آنها عضو ناتو باشند و چه اعضای غیر ناتو. این دیپلمات یادآور شد که جاپان و استرالیا که اعضای این ائتلاف نیستند، به دلیل ماهیت اقدامات غیردوستانه خود در این لیست قرار گرفتند.
В Польше размещен батальон НАТО - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 08.05.2022
پیامد الحاق فنلند و سویدن به ناتو از زبان سفیر روسیه
قابل ذکر است که در 12 می، پکا هاویستو، وزیر امور خارجه فنلند، گفت که روسیه "همسایه مهم" فنلند است، اما روابط با آن به دلیل حوادث اوکراین و مسائل امنیتی در اروپا دشوار است.
در همان روز، گزارش شد که فنلند قصد دارد در اواسط هفته آینده به طور رسمی برای عضویت در ناتو درخواست دهد. رئیس جمهور فنلند Sauli Niiniste و صدراعظک Sanna Marin طی بیانیه ای مشترک گفتند فنلند باید هر چه سریعتر برای عضویت در ناتو درخواست دهد. انتظار می رود تصمیم رسمی در 15 می گرفته شود.
وزارت امور خارجه روسیه به اظهارات مقامات فنلند در مورد برنامه پیوستن به ناتو واکنش انتقادی نشان داد. این وزارت اعلام کرد که در صورت پیوستن فنلند به ناتو، روسیه مجبور خواهد شد اقدامات تلافی جویانه، چه نظامی-تخنیکی و چه دیگر، انجام دهد تا از تهدیدات نوظهور علیه امنیت ملی خود جلوگیری کند.
وزارت امور خارجه تاکید کرد که ورود این کشور به ناتو نقض تعهدات حقوقی بین المللی فنلند، در سطر اول معاهده صلح پاریس در سال 1947 و معاهده روسیه و فنلند در سال 1992 خواهد بود.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала