Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان  , 1920
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

اتفاقات فینال لیگ کاپ تکرار شد؛ قهرمانی لیورپول در ضربات پنالتی برابر چلسی+عکس

© Sputnik / Михаил Киреев /  مراجعه به بانک تصاویر لیورپول
لیورپول - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 14.05.2022
عضو شوید
لیورپول با شکست چلسی در دیدار نهایی رقابت‌های جام حذفی انگلیس‌، قهرمان شد و رویایی سه گانه‌اش پا برجا ماند.
دو تیم لیورپول و چلسی امشب در فینال رقابت‌های جام حذفی انگلیس( اف ای کاپ)، در ورزشگاه ومبلی و در یک صدوپنجاه‌ومین سالگرد این رقابت‌ها، در برابر هم قرار گرفتند که در پایان 90 دقیقه و 30 دقیقه وقت‌های اضافه، سرخ‌ها در ضربات پنالتی موفق به شکست آبی‌ها با نتیجه 5-6 شدند و جام قهرمانی را بالای سر بردند.
این بازی از سوی هر دو تیم هجومی آغاز شد و ستاره‌های دو تیم برای باز کردن دروازه‌ هم‌دیگر تلاش کردند اما مهاجمان دقت لازم را نداشتند و بازی در 45 دقیقه ابتدائی با تساوی بدون گُل به پایان رسید.
سرخ‌ها در نیمه نخست اتفاق تلخی را تجربه کردند و محمد صلاح ستاره مصری این تیم در دقیقه 32 از ناحیه کشاله ران مصدوم شد و جای خودش را به دیوگو ژوتا داد.
با آغاز نیمه دوم حملات لیورپول بیشتر شد و شاگران کلوپ تلاش کردند تا در وقت‌های قانونی کار چلسی را تمام کنند. آبی‌ها اما تسلیم نشدند و همچنان در برابر حملات لیورپول ایستادگی کردند و ضد حملاتی نیز روی دروازه حریف داشتند.
با این حال بازی در پایان 90 دقیقه برنده نشد تا وقت‌های اضافه قهرمان جام حذفی انگلیس را مشخص سازد. در وقت‌های اضافه هم این بازی گُل نداشت تا سرنوشت قهرمان را ضربات مرگ‌بار پنالتی مشخص سازد.
در ضربات پنالتی، لیورپول همانند فینال لیگ کاپ عمکرد بسیار خوبی داشت و توانست حریف را با نتیجه 5-6 شکست دهد و قهرمان جام حذفی انگلیس گردد.
در این دیدار مانه از لیورپول و آزپلیکوئیتا و مونت از چلسی پنالتی‌های شان را خراب کردند و نتوانستند توپ را به تور دروازه بچسپانند.
این قهرمانی لیورپول در حالی به دست آمد که این تیم چندی قبل در فینال لیگ کاپ نیز موفق به شکست چلسی در ضربات پنالتی شده بود.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала