ساکنان کابل: طالبان توانایی تامین امنیت پایه‌های برق را ندارند

© کریمتوربین های حرارتی تولید برق برای رفع کمبود برق کابل فعال می شوند
توربین های حرارتی تولید برق برای رفع کمبود برق کابل فعال می شوند  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 14.05.2022
عضو شوید
باشندگان ولایت کابل می‌گویند با این‌که امارت اسلامی نمی‌تواند از پایه‌های برق نگه‌داری کند، توانایی ترمیم مجدد آن را به‌طور فوری نیز ندارد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از منابع خبری در افغانستان، باشنده‌گان کابل با ابراز نگرانی از نبود برق، طالبان را به ناتوانی در تأمین امنیت پایه‌های برق متهم می‌کنند.
آنها گفته اند با این‌که این گروه نمی‌تواند از پایه‌های برق نگه‌داری کند، توانایی ترمیم مجدد آن را به‌طور فوری نیز ندارد.
وحیدالله، یک تن از باشنده‌گان شهر کابل، در این باره می‌گوید: "شاید ناتوانی شرکت برشنا باشد. سابق هم در حکومت قبلی پایه‌ها را می‌زدند؛ ولی زودتر ترمیمش می‌کردند."
ملا برادر موانع در راه صلح را اعلام کرد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 14.05.2022
ایجاد کمیسیون ویژه طالبان برای تولید برق از ذغال سنگ
از سویی هم، دکان‌داران در شهر کابل نیز می‌گویند که در نبود برق، آنان زیان مالی کرده‌اند. جمشید و نایب، دو تن از دکان‌داران در شهر کابل، می‌گویند که از چهار روز به این‌سو برق نداشتند و از روی ناچاری ژنراتور روشن می‌کردند که هزینۀ هنگفت به آنان دارد،
آنان با ابراز نگرانی می‌افزایند که در چند روز گذشته، بیش‌تر درآمدهای‌شان صرف روشن‌کردن ژنراتور شده است. جمشید می‌گوید: "اگر برق نباشد، مشکل عمدۀ ما این است که جنراتور/ژنراتور مصرفش زیاد است. وقتی که جنراتور را روشن می‌کنیم، مصرفی را که باید به‌دست بیاوریم نمی‌آید، لباس می‌دوزیم، برای ما هیچ فایده نمی‌ماند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала