فرمانده قوای هوایی طالبان به پنجشیر رفت

© Photo / social mediaفرمانده هوایی طالبان
فرمانده هوایی طالبان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 14.05.2022
عضو شوید
درپی تنش‌های اخیر در ولایت پنجشیر میان جبهه مقاومت ملی افغانستان و طالبان، فرمانده قوای هوایی این گروه به پنجشیر سفر کرد.
به گزارش اسپوتنیک، در ادامه تنش‌های قومی نسبت به لشکرکشی طالبان از جنوب به شمال، این گروه امان‌الدین منصور فرمانده قوای هوایی شان را به پنجشیر فرستاده‌اند.
ویدیویی که به نشر رسیده است منصور خطاب به مردم پنجشیر گفته که خود را به خاطر بیگانه‌ها نکُشید.
چند‌روزی است که در دره پنجشیر، درگیری‌های شدیدی رخ داده است. این‌بار اما صحبت از قتل‌عام تاجیک‌هاست. در توییتر تعداد زیادی از اهالی فرهنگ و نهادهای مدنی در واکنش به این کشتارها، با هشتگ "نسل‌کشی تاجیک‌ها را متوقف کنید" دراین‌باره اعتراض کردند و تصاویری از نسل‌کشی قوم تاجیک منتشر کرده‌اند و از نهادهای حقوق‌بشری خواستند در برابر جنایت‌های طالبان در افغانستان واکنش نشان دهند. درهمین‌حال، صلاح‌الدین ربانی، احمدضیا مسعود، محمد محقق و عبداللطیف پدرام هم به قتل‌عام غیرنظامیان در پنجشیر، اندراب و تخار واکنش نشان داده‌اند. "ان برنت"، سفیر اتحادیه اروپا، با انتشار توییتی کشتار غیرنظامیان در پنجشیر را نگران‌کننده خواند. این در حالی است که نهادهای حقوق‌بشری در قبال اقدام‌های طالبان در کشتار غیرنظامیان در افغانستان ساکت هستند و تاکنون هیچ مقام مسئولی از اروپا و آمریکا در این زمینه اظهارنظری نکرده است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала