هند صادرات گندم را ممنوع کرد

CC0 / / Wheat
Wheat - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 14.05.2022
عضو شوید
همزمان با افزایش جهانی قیمت غلات و گندم، هند صادرات گندم از این کشور را ممنوع اعلام کرد.
به گزارش اسپوتنیک، هند اعلام کرد که در راستای افزایش جهانی قیمت گندم و نیاز به حفاظت از امنیت غذایی این کشور و کشور‌های آسیب پذیر همسایه، سیاست صادرات گندم خود را اصلاح می‌کند.
مدیرکل بازرگانی خارجی هند با صدور بیانیه‌ای صادرات گندم را ممنوع اعلام کرد، مگر در مواردی که اعتبار اسنادی غیرقابل برگشت صادر شده باشد یا دولت هند مجوز صادرات گندم به کشور‌هایی بدهد که برای امنیت غذایی به گندم متکی هستند.

هند دومین تولید کننده گندم در جهان است که بخش عمده آن در داخل این کشور مصرف می‌شود.

هند از افزایش قیمت گندم و نیاز به حفاظت از امنیت غذایی در این کشور و کشور‌های آسیب پذیر همسایه به عنوان عاملی تسریع کننده برای اصلاح سیاست صادرات خود یاد کرده است.

با وجود تولید فراوان غلات خصوصاً گندم در هند، این کشور به لحاظ صادراتی نهمین صادرکننده بزرگ گندم در سراسر جهان محسوب می‌شود.
پیش از این، وزارت کشاورزی ایالات متحده برای اولین بار در چهار سال گذشته کاهش در محصول گندم جهان را پیش بینی کرده بود. بر اساس پیش‌بینی مصرف و تولید غلات برای سال‌های 2022-2023، تولید جهانی گندم به 774.8 میلیون تن کاهش می‌یابد که در مقایسه با فصل 2021-2022، 4.5 میلیون تن کمتر است.
قیمت گندم در جهان پس از آغاز درگیری‌ها در اوکراین افزایشی چشمگیر داشته است چرا که اوکراین و روسیه با هم حدود 14 درصد از گندم جهان را تولید می‌کنند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала