چین لزوم عضویت آمریکا در شورای امنیت سازمان ملل را زیر سوال برد

© AFP 2023 / Jewel Samadواکنش ترامپ نسبت به قطعنامه شورای امنیت علیه اسراییل
واکنش ترامپ نسبت به قطعنامه شورای امنیت علیه اسراییل - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 14.05.2022
عضو شوید
یک روزنامه چینی در گزارشی ، امکان عضویت ایالات متحده در شورای امنیت سازمان ملل را زیر سوال برد.
به گزارش اسپوتنیک، روزنامه چینی رنمین ریبائو (دیلی پیپل) در مقاله‌ای می‌نویسد: از آنجا که عملیات اطلاعاتی ایالات متحده وضعیت رویارویی روسیه و اوکراین را حفظ می کند، لزوم عضویت آمریکا در شورای امنیت سازمان ملل را مورد تردید قرار می دهد.
این روزنامه خاطرنشان می کند: بدیهی است که در این درگیری، ایالات متحده مسئول ایجاد هرج و مرج و اقدامات واشنگتن دلیل ادامه جنگ است، طرف های درگیری متحمل خسارات جدی می شوند. به گفته نویسنده مقاله، چنین رفتاری از سوی ایالات متحده با وضعیت آنها به عنوان عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل متحد سازگار نیست. همچنین خاطرنشان می شود که اقدامات واشنگتن با "روندهای دوران ساز صلح و توسعه" مطابقت ندارد.
از زمان آغاز عملیات نظامی ویژه روسیه در اوکراین در تاریخ 24 فبروری کشورهای غربی تمام تلاش خود را به کار گرفته‌اند تا روسیه را در صحنه بین‌المللی منزوی کنند. آمریکا و متحدانش ضمن تشدید فشارها علیه روسیه از طریق تحریم‌ها، حمایت‌های سیاسی، تسلیحاتی و اقتصادی خودشان از اوکراین را شدت داده‌اند.
نویسنده این مقاله خاطرنشان ساخت: ایالات متحده که دائماً مدعی حمایت از جهان است، با اقدامات خود فقط درگیری را تشدید و طولانی می کند. این نشریه همچنین می نویسد که عضویت اوکراین در ناتو برای واشنگتن مفید خواهد بود، زیرا این امر باعث تضعیف قدرت نظامی روسیه می شود.
پیش از این گزارش شده بود که نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد با موضوع آزمایشگاه های بیولوژیک ایالات متحده در اوکراین به ابتکار روسیه تشکیل شد. دیمیتری پولیانسکی، معاون نماینده دائم فدراسیون روسیه در سازمان ملل، 12 می سازماندهی این جلسات را اعلام کرد. او گفت: "ما درخواست تشکیل نشست علنی شورای امنیت سازمان ملل متحد را مطرح کردیم تا شواهد جدیدی در مورد برنامه‌های بیولوژیکی نظامی انجام شده در آزمایشگاه‌های ایالات متحده در اوکراین ارائه شود."
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала