یکی از سرکرده های طالبان در پنجشیر کشته شد

© https://twitter.comیکی از سرکرده های طالبان در پنجشیر کشته شد
یکی از سرکرده های طالبان در پنجشیر کشته شد   - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 14.05.2022
عضو شوید
منابع محلی طالبان در قندهار از کشته‌ شدن معاون قول‌ اردوی "بدری" در نبردهای ولایت پنجشیر خبر می‌دهند.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از رسانه ها، بربنیاد گزارش‌ها، ملا عبدالغفار؛ معاون قول‌ اردوی بدری طالبان روز جمعه ۲۳ ثور در نبرد با نیروهای "مقاومت" در پنجشیر کشته شده‌است.
گفته می‌شود که ملا عبدالغفار برای رهبری جنگ طالبان با "جبهه مقاومت" به ولایت پنجشیر رفته‌بود.
ملا عبدالغفار پس از تسلط طالبان در کشور ابتدا به‌عنوان فرمانده امنیه قندهار و بعدتر به‌عنوان معاون قول‌ اردوی بدری در این ولایت گماشته شد‌.
خبر مرگ ملا عبدالغفار را "جبهه مقاومت ملی" نیز تأیید کرده‌است.
این در حالی است که مولوی امان‌الدین منصور؛ فرمانده قوای هوایی طالبان هم به پنجشیر سفر کرده و در این سفرش از مردم پنجشیر خواسته که دست از مخالفت بردارند. این سفر در حالی صورت می‌گیرد که اخیرا ادعاهای فراوانی درباره درگیری نیروهای "مقاومت" و "کشتار غیرنظامیان" از سوی طالبان در این ولایت مطرح شده‌است.
فرمانده هوایی طالبان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 14.05.2022
فرمانده قوای هوایی طالبان به پنجشیر رفت
در همین حال، امیرخان متقی؛ سرپرست وزارت خارجه طالبان با رد تنش‌ها میان نیروهای "مقاومت" و طالبان می‌گوید که دشمن کوشش می‌کند تا در میان اقوام و مذاهب افغانستان تفرقه ایجاد کند. متقی می‌افزاید که دشمن تاکنون یک پوسته‌ کوچک را هم تصرف نکرده و به‌همان خاطر دست به انفجار می‌زند تا تفرقه ایجاد کند.
از سوی دیگر، در تازه‌ترین رویداد، "جبهه مقاومت" ادعا کرده که در ۲۴ ساعت گذشته دو فرمانده ارشد طالبان در پروان و پنجشیر "کشته شده‌اند".
این در حالی است که درگیری میان گروه طالبان و جبهه ضد طالبان در ولایت‌های پروان، تخار، ولسوالی‌های سه‌گانه دره اندراب و ولسوالی خوست فرهگ ولایت بغلان از چندین روز به این‌سو، جریان دارد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала