حدود 10 هزار سرباز امریکایی به اروپا اعزام می‌شود

© Photo / U.S. Army/Jason JohnstonВоеннослужащие США и Польши перед началом совместных учений войск НАТО в Польше.
Военнослужащие США и Польши перед началом совместных учений войск НАТО в Польше. - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 14.05.2022
عضو شوید
در پی جنگ اوکراین، سخنگوی پنتاگون تأیید کرد که ایالات متحده قصد دارد 10 هزار و 500 نظامی دیگر به اروپا اعزام کند.
به گزارش اسپوتنیک، ایالات متحده در صدد است 10 هزار و 500 نظامی جدید به اروپا اعزام کند تا جایگزین نظامیانی شوند که در پی اوضاع اوکراین، در اروپا مستقر شده بودند و اکثر آن‌ها در جناح شرق بلوک نظامی ناتو مستقر شده‌اند.
با این حال اعزام بیش از 10 هزار نظامی آمریکایی، تعداد نظامیان این کشور که در اروپا مستقر هستند را به حدود یکصد هزار نظامی افزایش می‌دهد.
"جان کربی" سخنگوی پنتاگون در کنفرانس خبری روز جمعه خود با تأیید استقرار 10 هزار نظامی امریکایی در اروپا گفت که "جو امنیتی هم‌اکنون در منطقه اروپا به واسطه درگیری‌های اوکراین تغییر کرده است"
روسیه هشدار میدهد که استراتژی هستوی امریکا به فاجعه منجر میگردد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 18.04.2022
استقرار تسلیحات هستوی امریکا در بریتانیا
وی ادامه داد: "این استقرارها، جایگزین‌های یگان نفر به نفر می‌شوند که موجب می‌شود جایگاه کلی نیروهای ما در منطقه به صورت دست نخورده باقی بماند و همان حدود یکصدهزار نیرو باشد. واحدهای در حال جایگزینی پس از یک جابجایی مناسب مسئولیت‌ها به ایستگاه اصلی خود بازمی‌گردند".
پیش از آن‌که مسکو اواخر ماه فوریه نظامیان خود را به اوکراین اعزام کند، تعداد نیروهای آمریکایی در اروپا حدود 80 هزار نظامی بود که برخی از آن‌ها به طور ثابت و دائم در پایگاهها مستقر بودند و باقی به همراه شرکای ناتو در عملیات‌های آموزشی مشارکت می‌کردند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала