رهبر کوریای شمالی شیوع کرونا را "بزرگترین شوک" در تاریخ این کشورش دانست

© AP Photo / KRTКим Чен Ын
Ким Чен Ын - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 14.05.2022
عضو شوید
رهبر کوریای شمالی در بیانیه ای از شیوع گسترده ویروس کرونا در این کشور خبر داد و گفت با "آشفتگی بزرگ" به دلیل ابتلای مردم به این ویروس مواجهه شده است.
به گزارش اسپوتیک، خبرگزاری فرانسه به نقل از آژانس مرکزی کوریای شمالی می‌نویسد: "کیم جونگ اون" رهبر کوریای شمالی اعلام کرد کشورش با "آشفتگی بزرگی" در برابر شیوع همه گیری ویروس کرونا مواجه شده است.
رسانه دولتی پیونگ یانگ آمار به روز رسانی شده را پس از برگزاری جلسه صبح امروز رهبر این کشور برای بازبینی سیستم ضدویروسی برای بررسی حداکثر سطح اضطراری منتشر کرد.
برپایه این گزارش، شمار کلی حدود 524 هزار و 440 نفر در کوریای شمالی از اواخر آپریل تا 13 می علائم ابتلا به ویروس کرونا داشتند که از این تعداد 243 هزار و 630 نفر کاملا و 280 هزار و 810 نفر به سختی درمان شدند. همچنین شمار مرگ و میر بر اثر ابتلا به این ویروس به 27 نفر افزایش یافته است.
براساس گزارش خبرگزاری رسمی دولتی کوریای شمالی، در این جلسه عمدتا درباره راه های تامین و توزیع دارو تبادل نظر انجام گرفت.
رهبر کوریای شمالی از مقام‌های مربوطه خواست تا درباره اقدامات کنترل کننده موفقیت آمیز ویروس کرونا در کشورهای دیگر تحقیق و تفحص صورت گیرد.
همزمان "کیم جونگ اون" ابراز امیدواری کرد که بحران همه گیری ویروس کرونا به زودی در این کشور پایان یابد.
اگرچه کوریای شمالی از زمان آغاز پاندمی کرونا در جهان از بیش از دو سال پیش ادعا کرده بود که هیچ مورد ابتلا به کووید 19 در این کشور ثبت نشده است، اما اخیرا در یک اقدام بی سابقه برای اولین بار از زمان شروع همه گیری ویروس کرونا در سراسر جهان در جنوری 2020، نخستین موارد ابتلا و گسترش این ویروس در این کشور را اعلام کرد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала