وزارت خارجه روسیه: مسکو به جنگ افزارهای هسته ای ناتو در نزدیکی مرزها پاسخ مناسبی خواهد داد

© Sputnik / Natalia Seliverstova /  مراجعه به بانک تصاویر Здание Министерства иностранных дел РФ и Водовзводная башня Московского Кремля
Здание Министерства иностранных дел РФ и Водовзводная башня Московского Кремля - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 14.05.2022
عضو شوید
معاون وزارت امور خارجه روسیه گفت، که مسکو به جنگ افزارهای هسته ای ناتو در نزدیکی مرزهای روسیه پاسخ مناسبی خواهد داد.
به گزارش اسپوتنیک، الکساندر گروشکو معاون وزیر خارجه روسیه گفت: اگر ناتو جنگ افزارهای هسته‌ای را به مرزهای روسیه نزدیک‌تر کند، روسیه باید با اتخاذ تدابیر احتیاطی کافی پاسخ دهد.
Натовские солдаты проходят на базу под флагами стран-членов НАТО в Кабуле - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 13.05.2022
اگر فنلند عضو ناتو شود تحت تحریم روسیه قرار می گیرد
وی تعهدات ائتلاف مبنی بر عدم تغییر سیاست هسته ای خود و عدم تغییر صف بندی نیروهای هسته ای را مطابق با اقدام اساسی که ناتو تا همین اواخر به آن پایبند بود، یادآور شد.
این دیپلمات به خاطر مهار قابل اطمینان جنگ افزارهای هسته ای ناتو در نزدیک مرزهای روسیه گفت: در هفته های پسین اظهارات بیشتری مبنی بر آمادگی ناتو برای کنار گذاشتن این اقدام نیز منتشر شده است. اگر این اظهارات در برخی گام‌های عملی اجرا شود. لازم است با اتخاذ تدابیر احتیاطی کافی به این امر پاسخ داده شود.
پیش از این، ولادیمیر چیژوف، نماینده دائم روسیه در اتحادیه اروپا ابراز امیدواری کرده بود، که ناتو جنگ افزارهای هسته ای در اوکراین جا به جا نکند.
در 11 می، لوید آستین، وزیر دفاع ایالات متحده گفت، که هیچ کس نمی خواهد شاهد درگیری بین روسیه و ناتو باشد. او ابراز امیدواری کرد، که "روسیه نمی‌خواهد ناتو را در درگیری دخالت دهد".
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала