کاردار سفارت افغانستان در مسکو: در جلسه بزرگ از همه دعوت شده است حتی از غنی

© Wikipedia / NVOسفارت افغانستان در مسکو
سفارت افغانستان در مسکو - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 14.05.2022
عضو شوید
کاردار سفارت افغانستان در مسکو می گوید که نشست بزرگ برای دعوت سیاسیون برگزار می شود.
جمال ناصر غروال، سرپرست سفارت افغانستان در مسکو در یک گفتگوی اختصاصی به اسپوتنیک افغانستان می گوید که یک نشست بزرگ برگزار خواهد شد.
او در این خصوص لویه جرگه گفت: "ما یک لویه جرگه عنعنوی داریم، جرگه ها متفاوت است. این یک نشست بزرگ خواهد بود اما معلوم نیست که آیا لویه جرگه است یا خیر، هنوز معلوم نیست که به کدام سطح خواهد بود و آمادگی در جریان است و در آینده نزدیک برگزار خواهد شد".
کاردار سفارت افغانستان در مسکو تاکید دارد که این نشست تمام شخصیت‌های بزرگ سیاسی دعوت شده اند: "از همه دعوت شده، حتی اسماعیل خان در افغانستان بود و از آنها به درستی استقبال صورت گرفت. اما خودشان رفتند. از همه دعوت شده است. حتی آقای غنی دعوت شده است".
آقای غروال اشتراک سیاسیون را در این نشست به خواست خود شان میداند و می افزاید که دروازه‌ها طالبان همه به روی آنان باز است.
این در حالی‌ست که روز گذشته انس حقانی، یکی از اعضای ارشد طالبان ‌که عضویت کمیسیون "تماس با شخصیت‌های افغان" را نیز دارد به تازه‌گی گفته است که نزدیک به 50 نفر هز چهره‌های سیاسی حکومت پیشین به کشور برگشته است.
این عضو ارشد طالبان به طلوع نیوز گفته که گرچند شیوه‌ی کار این کمیسیون نهایی نشده است اما تمام امکانات لازم برای برگشت مقام‌های حکومت پیشین بصورت فوق‌العاده در نظر گرفته شده است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала