دستور رهبر کوریای شمالی برای بسیج ارتش جهت رفع کمبود دارو های ضد کرونا

© AP Photo / KRTСеверокорейский лидер Ким Чен Ын на восьмом заседании Политбюро центрального комитета Трудовой партии КНДР (ТПК) в Пхеньяне
Северокорейский лидер Ким Чен Ын на восьмом заседании Политбюро центрального комитета Трудовой партии КНДР (ТПК) в Пхеньяне - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 16.05.2022
عضو شوید
رهبر کوریای شمالی خواستار بسیج سربازان ارتش برای رفع کمبود‌های داروی های کووید 19 در پیونگ یانگ شده است.
به گزارش اسپوتنیک، خبرگزاری یونهاپ به نقل از آژانس مرکزی کوریای شمالی (KCNA) نوشت: هم زمان با شیوع ویروس کرونا در کوریای شمالی، رسانه‌های دولتی این کشور اعلام کردند که کیم جونگ اون به ارتش کشورش دستور داده تا مسئولیت توزیع داروهای کووید-19 در پیونگ‌یانگ را برعهده بگیرد.
کیم جونگ اون، رهبر کوریای شمالی در نشست کمیته سیاسی حزب کارگران کوریا که از مقامات این کشور بابت کمبود دارو در شرایط گسترش شیوع ویروس کرونا در این کشور انتقاد کرد.
کشتن گربه ها و کبوتر ها/روش عجیب برای جلوگیری از شیوع کرونا - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 29.05.2021
کشتن گربه ها و کبوتر ها/روش عجیب برای جلوگیری از شیوع کرونا در کوریای شمالی
رهبر کوریای شمالی روز شنبه ضمن تاکید بر اینکه شیوع کووید-19 کوریای شمالی را در "آشفتگی بزرگی" قرار داده است، خواستار یک "جنگ تمام عیار" برای غلبه بر این پاندمی شد.
کیم جونگ اون قبل از بازدید از داروخانه‌های شهر، در جلسه‌ای در این زمینه اعلام کرد که اقلام دارویی در زمان و شرایط مناسب به دست مردم نمی‌رسد. در نتیجه او فورا به ارتش کوریای شمالی دستور داد تا "نیروهای قدرتمند" خود را جهت توزیع داروهای کووید-19 در پیونگ‌یانگ مستقر کند.
وی افزود: اگرچه مقامات دستورات لازم را جهت توزیع داروها صادر کرده‌اند اما داروخانه‌ها به اندازه کافی مجهز نیستند تا فعالیت خودشان را به راحتی انجام دهند.
وی از رویه "بی‌مسئولیتی" برخی از سازمان‌های اجرایی و بخش بهداشت عمومی انتقاد کرد و از اینکه برخی از شهروندان به دلیل عدم آگاهی نسبت به سویه امیکرون داروهایی را مصرف کرده که موجب مرگ آن‌ها شده، ابراز تاسف کرد.
روز یک شنبه کوریای شمالی از مرگ 8 نفر دیگر بر اثر کرونا خبر داد و اعلام کرد مجموع فوتی‌های این کشور به 50 نفر رسیده است. مجموع مبتلایان با علائم تب در سراسر این کشور نیز 392 هزار نفر اعلام شده است.

کوریای شمالی روز 12 ماه می از ثبت اولین مورد کرونا در این کشور خبر داد و پس از آن رهبر این کشور دستور قرنطینه شهر‌ها را صادر کرد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала