سویدن رسماً عضو ناتو می شود

© Flickr / Guillaume Speurtسویدن
سویدن - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 16.05.2022
عضو شوید
در بیانیه کابینه وزیران تاریخی 16 می سال جاری آمده است که دولت سویدن رسما تصمیم به عضویت در ناتو گرفته است.
به گزارش اسپوتنیک، در Riksdag سویدن (پارلمان تک مجلسی)، اکثریت قاطع آرا برای ورود سویدن به ناتو است. در جلسه روز دوشنبه، دولت تصمیم گرفت به ناتو درخواست دهد. سفیر سویدن در ناتو به زودی او را به ناتو معرفی خواهد کرد. ماگدالنا اندرسون، صدراعظم سویدن طی کنفرانس مطبوعاتی گفت: سپس سویدن تمایل و توانایی خود برای عضویت در اتحاد دفاعی را با ارائه درخواست کتبی تایید خواهد کرد.
Здание Министерства иностранных дел РФ и Водовзводная башня Московского Кремля - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 16.05.2022
مسکو: پیوستن سویدن و فنلاند به ناتو اشتباه بزرگ با پیامد های بزرگتر است
فنلند و سویدن شروع به گفتگو در مورد امکان کنار گذاشتن بی طرفی طولانی مدت خود و پیوستن به ناتو در پس زمینه عملیات ویژه روسیه برای محافظت از ساکنان دونباس کردند. بنابراین، طبق نظرسنجی ماه مارچ، 46 درصد از سویدنی ها موافق عضویت در ناتو، 30 درصد مخالف و بقیه بلاتکلیف بودند. در فنلند، 61 درصد از جمعیت از پیوستن به این اتحاد حمایت می کنند. پس از انتشار نظرسنجی ها، دولت های کشورها تصمیم گرفتند برای پیوستن به این بلوک همه پرسی برگزار نکنند.
Встреча глав МИД РФ и ФРГ С. Лаврова и А. Бербок - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 15.05.2022
وزیر خارجه آلمان خواستار پیوستن سریع سویدن و فنلاند در ناتو شد
در اوایل اپریل، ینس استولتنبرگ، منشی عمومی ناتو گفت که اگر این کشورها بخواهند به این بلوک بپیوندند، ائتلاف آتلانتیک شمالی راه‌های برای پذیرش سریع فنلند و سویدن به عضویت خود خواهد یافت.
در 12 می، وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد که مسکو مجبور خواهد شد اقدامات تلافی جویانه، چه نظامی-تخنیکی و چه در موارد دیگر، انجام دهد تا در صورت پیوستن فنلند به ناتو، تهدیدات در حال ظهور علیه امنیت ملی خود را متوقف کند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала