مسکو: آزمایشگاه های آمریکا در اوکراین را می‌توان حضور ناتو در مرزهای روسیه دانست

© Sputnik / Aleksander KryazhevРуководитель Межрегионального координационного совета партии "Единая Россия" Ирина Яровая
Руководитель Межрегионального координационного совета партии Единая Россия Ирина Яровая - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 16.05.2022
عضو شوید
معاون رئیس دومای دولتی روسیه بیان کرد که آزمایشگاه های بیولوژیکی ایجاد شده توسط آمریکا در اطراف فدراسیون روسیه را می توان به عنوان حضور ناتو در نظر گرفت.
به گزارش اسپوتنیک،ایرینا یارووایا، نایب رئیس دومای دولتی روسیه و رئیس مشترک کمیسیون پارلمانی برای بررسی فعالیت‌های آزمایشگاه‌های بیولوژیکی آمریکا در اوکراین گفت: آزمایشگاه‌های ایجاد شده توسط ایالات متحده در اوکراین در امتداد مرز با روسیه را می‌توان به عنوان تأسیسات ناتو در نظر گرفت.
معاون رئیس دومای دولتی روسیه، معتقد است که فعالیت بیولوژیکی نظامی ایالات متحده در اوکراین تهدیدی برای صلح است، بنابراین نیاز به ارزیابی کافی و چند سطحی از سوی جامعه جهانی دارد.
یارووایا گفت: "ما از ابتکارات وزارت خارجه روسیه برای بررسی این موضوع در شورای امنیت سازمان ملل حمایت می کنیم. مقامات ایالات متحده موظف هستند به بسیاری از سوالات ما پاسخ دهند."
گفتنی است مسکو سال‌ها نگرانی خود را در مورد فعالیت آزمایشگاه‌های بیولوژیکی با بودجه آمریکا در اوکراین و سایر جمهوری‌های شوروی سابق از جمله قزاقستان، تاجیکستان، قرقیزستان، ارمنستان و گرجستان ابراز کرده است.
چندی پیش ژنرال "ایگور کوناشنکوف" سخنگوی وزارت دفاع روسیه اعلام کرده بود که اسناد نشان می‌دهد در آزمایشگاه‌های بیولوژیکی که در اوکراین ایجاد و از سوی آمریکا تأمین مالی شده‌اند، آزمایش‌هایی با منشاء ویروس کرونا در خفاش انجام شده است. هدف از این کار و سایر مطالعات بیولوژیکی که با بودجه پنتاگون در اوکراین انجام شده، ایجاد مکانیزمی برای گسترش مخفیانه پاتوژن‌های مرگبار بوده است.
چند روز پس از این افشاگری، شورای امنیت سازمان ملل به درخواست روسیه تشکیل جلسه داد تا درباره فعالیت‌های بیولوژیکی آمریکا در اوکراین بحث کند. اما نماینده آمریکا در سازمان ملل این موضوع را انکار کرد و گفت که هیچ آزمایشگاه بیولوژیکی تحت حمایت آمریکا در اوکراین وجود ندارد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала