پیش بینی "کابوس انرژی" جدید برای بایدن در آمریکا

© Sputnik / Stringer  /  مراجعه به بانک تصاویر Президент США Джо Байден выступает с заявлением по ситуации вокруг Украины в Белом доме
Президент США Джо Байден выступает с заявлением по ситуации вокруг Украины в Белом доме - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 16.05.2022
عضو شوید
افزایش بی سابقه قیمت گاز در آمریکا دردسر تازه ای را برای دولت بایدن ایجاد کرده است.
به گزارش اسپوتنیک، نشریه پولیتیکو در مقاله‌ای می‌نویسد، که رهبری ایالات متحده به دلیل افزایش قیمت گاز در این کشور با یک "کابوس انرژی" جدید روبرو شده است که تهدیدی برای افزایش بیشتر تورم است.
روزنامه می نویسد در حالی که دولت جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در تلاش برای مبارزه با قیمت های بالای بنزین بود، "سردرد" دیگری "افزایش قیمت بنزین" در بخش انرژی پدید آمد.
افزایش بی سابقه قیمت بنزین به 4.40 دالر در هر گالون رکورد جدیدی را شکست. اما قیمت های گاز طبیعی به عنوان سوخت فسیلی مهم دیگر و رسیدن آن به بالاترین سطح در بیش از یک دهه گذشته، قیمت ها را در همه چیز از گرمایش و پخت و پز در منازل تا کود، مواد شیمیایی و برق عمده فروشی ها افزایش داده است.
قیمت گاز طبیعی در ایالات متحده بیش از دو برابر شده است و هر چند که بالارفتن قیمت ها ممکن است به فوریت به اندازه افزایش قیمت بنزین برای مصرف کنندگان محسوس نباشد اما به تورمی که دولت بایدن ماه ها با آن دست و پنجه نرم می کند دامن خواهد زد. این تورم ناشی از افزایش قیمت غذا، گرمایش، پلاستیک و قبوض مصرفی است. وابستگی بعضی ازمالکان خانه ها به گاز طبیعی هزینه های آنها در فصل زمستان را نسبت به سال قبل تقریبا دو برابر افزایش داده است.
هر چند که دوران همه گیری باعث شد با کاهش رانندگی ها تولید نفت کاهش یابد اما تولید گاز طبیعی به بالاترین سطح رسید اما تقاضا از تولید این محصول پیشی گرفته که این امر به دلیل طولانی تر شدن فصل سرما در بخشی از مناطق کشور در بهار امسال بوده است.
مهم تر از همه آمریکا به یکی از صادرکنندگان اصلی گاز طبیعی مایع تبدیل شده است و، دولت بایدن صادرات گاز را به عنوان یک "ابزار ژئوپلیتیکی" مفید ارزیابی کرده است. اما این بدان معناست که مصرف کنندگان آمریکایی به شکل فزاینده با خریداران خارجی در تولید گاز طبیعی در کشورشان رقابت می کنند.
Доллары США - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 20.04.2022
پاسخ روسیه به سخنان بایدن در مورد دخالت پوتین در افزایش تورم در آمریکا
کاخ سفید تلاش کرده است با انتشار گسترده نفت خام از ذخایر استراتژیک نفت، قیمت های بالاتر بنزین را خنثی کند. اما دولت اهرم‌های کمی دارد که بتواند از افزایش قیمت گاز طبیعی جلوگیری کند.
انتظار می رود ظرفیت صادرات گاز طبیعی آمریکا افزایش بیشتری داشته باشد زیرا شرکت ها همچنان در ساحل خلیج مکزیک کارخانه های خود را راه اندازی می کنند تا اطمینان یابند افزایش تقاضا برای جبران افزایش تولید کفایت می کند.
گفتنی است در تاریخ 8 مارچ امسال رئیس جمهور آمریکا ممنوعیت واردات نفت روسیه و گاز را اعلام کرد و گفت: این تصمیم در رایزنی نزدیک با شرکای خود گرفته شده است.
رئیس جمهور آمریکا افزایش قیمت ها را با وقایع اپیرامون اوکراین مرتبط دانست و این موضع مورد انتقاد دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق ایالات متحده اقرار گرفت که اشاره می کند قیمت خیلی قبل از اتفاقات اوکراین شروع به افزایش کرده است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала