آلمان: تا پایان سال جاری واردات نفت روسیه متوقف خواهد شد

CC BY 2.0 / Steffen Voß / BundestagЗдание Бундестага в центре Берлина, Германия
Здание Бундестага в центре Берлина, Германия - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 16.05.2022
عضو شوید
دولت آلمان اعلام کرده که صرف نظر از تصمیم اتحادیه اروپا در مورد بسته تحریمی جدید علیه مسکو، این کشور تا پایان سال 2022 واردات نفت از روسیه را متوقف خواهد کرد.
به گزارش اسپوتنیک، نشریه بلومبرگ به نقل از منابعی در دولت آلمان گزارش می دهد که این کشور تا پایان سال جاری از واردات نفت روسیه صرف نظرخواهد کرد، حتی اگر کشورهای اروپایی در مورد اقدامات برای بسته بعدی تحریم ها به توافق نرسند.
گفته می شود که کابینه اولاف شولتز، نخست وزیر آلمان مصمم است با شرکای اتحادیه اروپا نیز همین کار را انجام دهد. برلین در حال حاضر با تامین کنندگان انرژی جایگزین معامله می کند، اما فهرست کشورهایی که کمبود نفت را پر می کنند هنوز اعلام نشده است.
منابع به این نشریه گفته اند كه دولت آلمان اطمينان دارد كه مي‌تواند مسائل لجستيكي را ظرف شش تا هفت ماه حل كند.
به اساس گزارش بلومبرگ، موضوع تحریم های نفتی و امنیت انرژی موضوع اصلی مذاکرات شولتز با مارک روته نخست وزیر هلند خواهد بود که قرار است روز پنجشنبه و همچنین در دیدار با تمیم بن حمد آل ثانی امیر قطر در روز جمعه برگزار شود.
اتحادیه اروپا در ششمین بسته تحریمها علیه مسکو برای افزایش فشار بر مسکو، ممنوعیت واردات نفت روسیه تا شش ماه آینده و توقف واردات فرآورده‌های نفتی تا پایان سال میلادی جاری را پیشنهاد کرده است. مقامات 27 کشور عضو اتحادیه اروپا باید به اتفاق این طرح را تصویب کنند.
Foto mostra um tanque de armas antiaérea Gepard (FlakPz) atirando em alvos aéreos durante prática no acampamento da base militar em Todendorf, norte da Alemanha e fornecida pelas Forças Armadas alemãs Bundeswehr, 26 de abril de 2022 - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 12.05.2022
آلمان اوکراین را در مورد تامین تسلیحات گمراه کرده‌است
بر اساس گزارش بلومبرگ، در بحبوحه تلاطم بازارهای گاز و برق، آلمان در حال بررسی نحوه واکنش به سودهای سرشار شرکتهای انرژی است اما کریستیان لیندنر، وزیر دارایی آلمان، گفته است دولت باید از دریافت مالیات از سود اضافی خودداری کند تا به منابع برای سرمایه گذاری در نیروی تجدیدپذیر آسیب نزند.
گفتنی است در 24 فبروری، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، در یک سخنرانی تلویزیونی، آغاز عملیات نظامی ویژه برای دفاع از جمهوری های دونباس را که در اوایل همان هفته رسماً به رسمیت شناخته شده بود، اعلام کرد. رئیس جمهور روسیه از نیروهای اوکراینی خواست سلاح‌های خود را زمین بگذارند و به خانه‌های خود بروند.
از آن زمان کشورهای غربی فشار تحریم‌ها بر روسیه را افزایش داده‌اند و تعدادی از بانک‌ های روسیه را تحریم کرده و تعدادی از مقامات ارشد روسیه را در لیست سیاه قرار داده‌اند و دارایی‌ های آنها را در خارج از کشور مسدود کرده‌اند.
مسکو به صراحت اعلام کرده است که هیچ طرح اشغالگری ندارد و هدف این عملیات حفاظت از غیرنظامیان دونباس در برابر نسل کشی و غیر نظامی کردن و نازی زدایی در اوکراین است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала