طالبان: ارتش ما 130 هزار نیرو دارد

© Photoعنایت الله خوارزمی
عنایت الله خوارزمی - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 16.05.2022
عضو شوید
وزارت دفاع حکومت سرپرست طالبان می‌گوید که در حال حاضر بیش از 130 هزار تن در ارتش تازه ثبت و راجستر شده اند.
عنایت الله خوارزمی، سخنگوی وزارت دفاع "طالبان" (گروه تحت تحریم سازمان ملل به جهت فعالیت تروریستی) اعلام کرد، که در حال حاضر بیش از 130 هزار نفر در ارتش تازه ثبت شده اند.

خوارزمی گفت: "بیش از 130 هزار نفر ثبت شده و این روند ادامه دارد. با تکمیل شدن روند ثبت، مردم افغانستان شاهد یک اردوی مجهز، مستقل، متعهد که از امنیت را تامین بکند و از خاک خود دفاع بکنند، خواهند بود."

وی افزود که وزارت دفاع "طالبان" تصمیم دارد تا یک ارتش 150 هزار نفری را در افغانستان ایجاد کند که کار در این بخش به شدت ادامه دارد.

خوارزمی تصریح کرد، همه زنانی که قبلا در این وزارت کار می کردند در حال حاضر حقوق دریافت می کنند و برخی هنوز در سمت های خود کار می کنند. او گفت که رهبری حکومت "طالبان" به زودی در مورد کار زنان در این وزارت "تصمیم نهایی" خواهد گرفت.
در حالی از پیشرفت‌ها در باره ایجاد ارتش تازه سخن زده می‌شود که تا اکنون یونیفرم ارتش مشخص نشده و وزارت دفاغ این کار را زمانگیر می‌داند.
شمار نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان در نظام جمهوریت به 352 هزار تن می‌رسید که 190 هزار تن آن مربوط به ارتش میشد، نیروهایی که با روی کار آمدن طالبان از هم پاشید.
بربنیاد گزارش‌ها، بسیاری از نظامیانی حکومت پیشین اکنون به کار های شخصی و در بعضی موارد به کارهای شاقه روی آورده اند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала