مسکو: پیوستن سویدن و فنلاند به ناتو اشتباه بزرگ با پیامد های بزرگتر است

© Sputnik / Natalia Seliverstova /  مراجعه به بانک تصاویر Здание Министерства иностранных дел РФ и Водовзводная башня Московского Кремля
Здание Министерства иностранных дел РФ и Водовзводная башня Московского Кремля - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 16.05.2022
عضو شوید
معاون وزیر امور خارجه روسیه احتمال پیوستن سویدن و فنلاند به ناتو را اشتباه بزرگ ارزیابی کرد و گفت، تأمین امنیت روسیه به عواقب پیوستن این دو کشور به ناتو بستگی دارد.
به گزارش اسپوتنیک، سرگئی ریابکوف، معاون وزیر امور خارجه روسیه امروز دوشنبه (16 آپریل) در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت که چگونگی تامین امنیت روسیه پس از پیوستن فنلاند و سویدن به ناتو به پیامدهای خاص پیوستن آنها به این ائتلاف بستگی دارد.
معاون وزیر امور خارجه روسیه گفت که اگر استکهلم و هلسینکی به عضویت ائتلاف نظامی ناتو درآیند، سطح کلی تنش نظامی افزایش یافته و امکان پیش بینی عواقب این اقدام کاهش می یابد.
این مقام وزارت امور خارجه روسیه در ادامه اظهارات خود افزود: مایه تاسف است که در این شرایط منطق، قربانی خیالپردازی ها شود.
В Польше размещен батальон НАТО - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 08.05.2022
پیامد الحاق فنلند و سویدن به ناتو از زبان سفیر روسیه
ریابکوف با بیان اینکه امنیت سویدن و فنلاند در نتیجه الحاق به ناتو تقویت نخواهد شد، تاکید کرد: بدون شک وضعیت با توجه به آنچه که در شمال اروپا اتفاق می افتد، به شدت در حال تغییر است. ما تردیدی نداریم که همانند فنلاند، امنیت سویدن نیز در نتیجه این تصمیم [پیوستن به ناتو] افزایش نمی یابد.
وی افزود: "و اینکه پس از تغییر در پیکربندی کلی ناتو، ما به چه شکل امنیت خود را تامین خواهیم کرد، یک سوال جداگانه است. این بستگی به این دارد که پس از الحاق فنلاند و سویدن به اتحاد آتلانتیک شمالی، در عمل چه نتیجه ای حاصل شود."
گفتنی است، کشورهای سویدن و فنلاند روز یکشنبه (15 آپریل) رسما برای پیوستن به سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) درخواست ارائه کرده‌اند.
حزب حاکم سویدن با این حال اعلام کرد در صورت موافقت ناتو، این کشور با استقرار تسلیحات هسته‌ای و پایگاه‌های نظامی دائمی ناتو در خاک خود مخالفت خواهد کرد.
دولت روسیه هم به شدت از پیوستن این دو کشور به ناتو انتقاد کرده و هشدار داد که در این صورت "باید اقدامات لازم را اتخاذ کند".
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала