اخاذی و باج‌گیری طالبان از تاکسی‌ران‌های شهرنو کابل

© Sputnik / Ilya Pitalev /  مراجعه به بانک تصاویر Женщины с детьми садятся в такси на одной из улиц Дамаска в первый день перемирия
Женщины с детьми садятся в такси на одной из улиц Дамаска в первый день перемирия - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 17.05.2022
عضو شوید
شماری از تکسی‌ران‌های شهر نو کابل، می‌گویند که طالبان در این شرایط نامناسب کاری- اقتصادی به بهانه‌های مختلف از آن‌ها پول می‌گیرند.
یکی از تاکسی‌ران‌های شهر نو که نخواست نامی از او گرفته شود، به روزنامه‌ی صبح کابل، می‌گوید که افراد طالبان از هر نوبتی که آن‌ها مسافر سوار می‌کنند، ۵۰ افغانی می‌گیرد. او می‌گوید، در حالی که پس از سقوط حکومت پیشین، کمتر کسی حاضر به گرفتن تاکسی شهری می‌شود؛ اما در این وضعیت نیز، طالبان به بهانه‌های مختلف از آن‌ها باج‌گیری می‌کنند.
یکی دیگر از تاکسی‌ران‌های شهر نو، می‌گوید که طالبان ساحه‌ی چهارراهی انصاری- شهرنو را به پارکنیگ موتر مبدل کرده و در هر نوبتی که آن‌ها سواری انتقال می‌دهند، باید ۵۰ افغانی بپردازند.
این رانندگان، تأکید می‌کنند که به سختی پول شب و روز خانواده و تیل موتر شان را پیدا کنند و طالبان با این اقدامات شان، آن‌ها را مجبور می‌کنند که دست از تاکسی‌رانی بردارند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала