ایلان ماسک برای خرید توییتر سهام اسپیس ایکس را می‌فروشد

© AFP 2023 / Britta Pedersen/PoolГлава Tesla Илон Маск на премии Axel Springer Award
Глава Tesla Илон Маск на премии Axel Springer Award - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 17.05.2022
عضو شوید
مدیر عامل تسلا و اسپیس ایکس قصد دارد سهام شرکت دومی "اسپیس ایکس" را برای تامین مالی خریداری توییتر به فروش برساند.
به گزارش اسپوتنیک، نیویورک پست به نقل از منابعی آگاه گزارش می دهد که ایلان ماسک، کارآفرین آمریکایی، احتمالاً قصد دارد سهام شرکت اسپیس ایکس را برای تامین مالی قرارداد خرید شبکه اجتماعی توییتر، بفروشد.
هیئت مدیره شرکت توییتر اواخر ماه آپریل پیشنهاد ایلان ماسک، تاجر و سرمایه‌دار پیشرو آمریکایی را برای خرید این شرکت در معامله‌ای به ارزش 44 دالر پذیرفت.
ایلان ماسک که خود را مدافع سرسخت آزادی بیان می‌خواند، از نظارت بر محتوا در توییتر انتقاد کرده و می‌خواهد الگوریتم اولویت دهنده توییت‌ها، عمومی باشد و با دادن قدرت بیش از حد در این سرویس به شرکت‌هایی که تبلیغ می کنند، معترض است.
به گفته منابع، ماسک 44 میلیارد دالر را مبلغ بسیار بزرگی می‌داند، بنابراین سهام اسپیس ایکس برای تامین مالی این معامله فروخته خواهد شد. به گفته منابع، این شرکت قصد دارد فروش خود را از روز سه شنبه با قیمت 70 دالر برای هر سهم آغاز کند که 25 درصد بیشتر از آخرین فروش سهام شرکت در ماه دسامبر گذشته است.
طبق اسناد فدرال، از آگست سال 2021، این میلیاردر 44 درصد از سهام SpaceXرا در اختیار داشت.
پیش از این، نیویورک تایمز با استناد به گزارش داده بود که این میلیاردر قصد دارد تا سال 2028 درآمد سالانه توییتر را به 26.4 میلیارد دالر برساند. علاوه بر این، تاجر انتظار دارد تعداد کاربران توییتر تا سال 2028 به 931 میلیون نفر برسد.
گفتنی است،ایلان ماسک، میلیاردر آمریکایی، خبر داد که برای بررسی میزان حساب‌های جعلی و تبلیغاتی در توییتر، روند خرید این شرکت را موقتا به حال تعلیق درآورده است.
ارزش سهام توییتر در بازار بورس از زمان انتشار توییت رئیس تسلا و اسپیس ایکس میلیاردها دالر کاهش یافته است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала