دیده بان حقوق بشر: حقوق زنان افغان را جدی بگیرید؛ بر طالبان بیشتر فشار بیاورید

© https://twitter.comهیدر بار، معاون مدیر بخش زنان دیدبان حقوق بشر
هیدر بار، معاون مدیر بخش زنان دیدبان حقوق بشر   - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 17.05.2022
عضو شوید
سازمان دیده بان حقوق بشر از جامعه جهانی خواست که نقض حقوق زنان و دختران در افغانستان را تنها با ایراد بیانه و نشر اعلامیه محکوم نکند، بلکه باید برای حفظ حقوق زنان اقدام عملی صورت گیرد.
به گزارش اسپوتنیک، هیدر بار، مسوول بخش زنان دیده‌بان حقوق‌ بشر گفته است که فضای خوبی برای کشورها وجود دارد تا بر طالبان به‌خاطر محدودیت‌هایی که علیه زنان وضع کرده‌اند، فشار وارد کنند.
خانم هیدر بار، روز سه‌شنبه، 17 می، در رشته توییت‌هایی گفته است که او فکر‌ نمی‌کند کشورها برای تأثیرگذاری و فشار بر طالبان از فضای موجود، آن طور که باید، استفاده کرده باشند.
او افزوده است: "ما شاهد محکومیت‌ها بوده‌ایم. اکنون ما به یک رویکرد واحد و استراتژیک به‌خاطر تحت فشار قراردادن طالبان نیاز داریم تا به سوءاستفاده‌های‌شان از مردم پایان دهند."
مسوول بخش زنان دیده‌بان حقوق‌ بشر گفته است: "ما واقعیت و جدا از جامعه بین المللی می خواهیم که در برابر بحران حقوق بشر در افغانستان واکنش فوری نشان دهند. اما چنین احساس می کنیم که از ماه آگست به این سو، دولت ها بیشتر عملکرد طالبان را با بیانیه ها تقبیح کرده اند. اما واقعآ در این عرصه کشور ها یک ستراتژی هماهنگ ایجاد ننموده اند".
و‌ همچنان گفته است، با توجه به پیشینه "ایجاد وحشت" که طالبان در بین مردم دارند، قوانین‌شان هرچند برای مردم دشوار است، اما آنان به‌طور خودکار از آن پیروی می‌کنند.
گفتنی است که طالبان از آغاز قدرت‌گیری‌شان در افغانستان، محدودیت‌های زیادی بر مردم به‌ویژه زنان اعمال کرده‌اند که با محکومیت‌های جهانی مواجه شده است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала