آزمایش موفقیت‌آمیز یک موشک مافوق صوت در آمریکا

© Photo / U.S. Navy/John KowalskiЗапуск баллистической ракеты Trident II D5
Запуск баллистической ракеты Trident II D5 - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 17.05.2022
عضو شوید
نیروی هوایی ایالات متحده آمریکا نمونه اولیه موشک مافوق صوت ARRW را در کالیفرنیا با موفقیت آزمایش کرد.
به گزارش اسپوتنیک، ایالات متحده آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد که نیروی هوایی این کشور در 14 می آزمایش موفقیت‌آمیزی یک موشک کروز پیشرفته مافوق صوت (ARRW) را انجام داد.
پرتاب این موشک از سواحل جنوبی کالیفرنیا انجام شد. سرعت موشک پنج برابر سرعت صوت بود.
در بیانیه‌ی نیروی هوایی ارتش آمریکا آمده است که این آزمایش تسلیحاتی روز شنبه از مبدا سواحل کالیفرنیای جنوبی زمانی که یک بمب افکن B-52 یک این نیرو اقدام به شلیک این موشک ما فوق صوت تحت عنوان "سلاح واکنش سریع هوایی" (ARRW) کرده است.
بنابراین گزارش، موشک مافوق صوت ARRW یک سلاح مافوق صوتی است که از یک بوسترتقویت کننده برای شتاب دادن به موشک برای رسیدن به سرعت بیش از 5 ماخ یا پنج برابر سرعت صوت استفاده می شود.
با این حال آمریکا در توسعه سلاح های مافوق صوت تنها نیست؛ تسلیحاتی که سرعت و قدرت مانورشان، ردیابی و رهگیری آنها را دشوار می‌کند.
درحالی آمریکا تلاش می کند تا موشک مافوق صوت خود را که با مشکلات عدیده ای مواجه است را با موفقیت انجام داده و آنرا وارد تسلیحات نظامی خود کند که روسیه و چین از این موشک ها برخوردار بوده و چین تاکنون چندین آزمایش موفقیت آمیز از این نوع موشک ها را درکارنامه داشته است.
مقامات ارشد نظامی در پنتاگون نسبت به جاماندن از رقبای بین المللی خود همچون روسیه و پکن در عرصه فضا و تسلیحات نظامی به کنگره این کشور هشدار داده اند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала