بدهکاری 100 میلیون دالری شرکت برق افغانستان به کشورهای همسایه

© شرکت برشناتکمیل شدن لین برق 500 کیلوولت ترکمنستان و لین 220 کیلوولت تا مرز ترکمنستان
تکمیل شدن لین برق 500 کیلوولت ترکمنستان و لین 220 کیلوولت تا مرز ترکمنستان  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 18.05.2022
عضو شوید
منابع در وزارت منابع آب و انرژی گروه طالبان از بدهکاری 100 میلیون دالری شرکت برق افغانستان به کشورهای همسایه خبر داد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از طلوع نیوز، منابع در وزارت منابع آب و انرژی گروه طالبان گفته اند، که دولت گروه طالبان که قدرت را در افغانستان به دست گرفته، بیش از 100 میلیون دالر برای برق به ازبیکستان و تاجیکستان بدهکار است.
نماینده این وزارت به شبکه تلویزیونی طلوع گفت: "ما نمی توانیم هزینه برق تامین شده از ازبیکستان و تاجیکستان را پرداخت کنیم، زیرا در انتقال پول در این کشورها مشکلاتی وجود دارد، اما ما هر لحظه آماده پرداخت هستیم".
 برق وارداتی دوباره وصل گردید - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 01.02.2022
افغانستان 33 میلیون دالر از درک برق بدهکار تاجیکستان است
به گزارش این شبکه تلویزیونی، این وزارتخانه خاطرنشان کرد، که عملیات بانکی بین افغانستان و کشورهای همسایه به دلیل پیامدهای اقتصادی رویدادهای اطراف اوکراین پیچیده تر شده است.
امان الله غالب، مدیر پیشین شرکت انرژی افغانستان برشنا شرکت (DABS) گفت، که "افغانستان سالانه 300 میلیون دالر برای برق به کشورهای آسیای میانه می پردازد که بیشتر آن از ازبیکستان تامین می شود".
بر اساس داده های رسمی، افغانستان حدود 80 درصد برق را از کشورهای همسایه وارد می کند. طالبان پس از اعلام تصمیم ایالات متحده در بهار سال 2021 مبنی بر خروج نیروهای مسلح خود از افغانستان، عملیات گسترده ای را برای کنترل بر افغانستان آغاز کردند. در 15 اسد سال گذشته طالبان بدون درگیری وارد کابل شدند و در 16 سنبله ترکیب حکومت موقت خود را اعلام کردند که هنوز مشروعیت آن از سوی هیچ کشوری به رسمیت شناخته نشده است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала