طالبان در ننگرهار: ورود زنان بیمار بدون محرم به شفاخانه ها ممنوع است

© https://twitter.comطالبان در ننگرهار: ورود زنان بیمار بدون محرم به شفاخانه ها ممنوع است
طالبان در ننگرهار: ورود زنان بیمار بدون محرم به شفاخانه ها ممنوع است - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 18.05.2022
عضو شوید
طالبان در ننگرهار اعلام کرده اند که زنان بیمار بدون محرم اجازه داخل شدن به شفاخانه ها را ندارند.
به گزارش اسپوتنیک، وزارت امر به معروف و نهی از منکر طالبان به مسوولان صحی ولسوالی نازی ولایت ننگرهار دستور داده‌اند، به زنان بیماری که محرم ندارند، اجازه داخل شدن به شفاخانه را ندهند.
این وزارت با نشر پیامی گفته است که به مسوولان صحی این ولسوالی سفارش شده که به‌هیچ زن بیماری که بی‌حجاب است و یا هم محرم ندارد، اجازه ندهند که وارد شفاخانه شوند.
محتسبان امر به معروف طالبان هنگام بازدید از شفاخانه‌های ولسوالی نازی این ولایت، به مسوولان آن گوش‌زد کرده‌اند که دستورات حجاب را به کارمندان زن و بیماران زن شفاخانه تطبیق کنند.
آنان هم‌چنان از مسوولان و داکتران شفاخانه‌ها خواسته‌اند که در عملی کردن دستورات حجاب با حکومت طالبان همکاری کنند.
این در حالی است که پیش از این نیز وزارت امر به معروف و نهی از منکر طالبان مسافرت برای زنان بدون محرم را ممنوع اعلام کرده بود.
وزارت امر به معروف و نهی از منکر طالبان در تازه‌ترین محدودیت، رعایت حجاب توسط زنان بالغ را "فرض و ضروری" اعلام کرده و گفته که "بهترین نوع حجاب" پوشیدن چادری است.
در قانون پیشین طالبان از سال 1996 تا 2001 نیز زنان می بایست چهره خود را می پوشاندند، اجازه کار نداشتند و رفتن دختران به کتب ممنوع بود. اما پس از به قدرت رسیدن دوباره این گروه در ماه اگست سال گذشته در افغانستان، آنها وعده دادند که به حقوق زنان احترام می گذارند.
با این حال در ماه مارچ طالبان از گفته خود درباره بازگشایی مکاتب دختران سرباز زدند و اعلام کردند مکتب های دختران تا طرح برنامه هایی مطابق با قوانین اسلامی تعطیل خواهد بود.سپس روز شنبه "هیبت الله آخوندزاده" رهبر طالبان اعلام کرد اگر زنی بیرون از خانه چهره اش را نپوشاند، پدر و یا همسرش با جریمه ای از جمله اخراج از نهادهای دولتی یا محکومیت زندان مواجه خواهد شد.
بیشتر زنان در افغانستان به دلایل مذهبی حجاب دارند اما در مناطق شهری مانند کابل زنان چهره خود را نمی پوشانند.
زنان می‌گویند که در جامعه اسلامی و سنتی افغانستان زنان همیشه حجاب را رعایت کرده‌اند و حجاب "طالبانی پذیرفتنی" نیست.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала