پنتاگون: توانایی آمریکا برای حمله به گروه‌های تروریستی در افغانستان محدود است

CC BY-SA 2.0 / Arlington County / Arlington County, as seen from the airنقاط ضعف در مجتمع صنایع نظامی آمریکا
نقاط ضعف در مجتمع صنایع نظامی آمریکا - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 18.05.2022
عضو شوید
سربازرس وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد که با خروج نظامیان آمریکایی از افغانستان توانایی آن‌ها برای حمله به گروه‌های تروریستی در افغانستان محدود شده است.
به گزارش اسپوتنیک، "شان اودانل" سربازرس وزارت دفاع آمریکا اظهار داشت که پس از خروج نظامیان آمریکایی از افغانستان توانایی واشنگتن برای مقابله با گروه‌های تروریستی کاهش یافته است.
اودانل به "واشنگتن اگزماینر" گفت: وزارت دفاع به علت حضور نداشتن در افغانستان، به امکانات هوایی خود برای جمع اطلاعات عملیاتی، زیرنظر گرفتن و حمله به تروریست‌ها متکی شده است.
درحالیکه گمانه‌زنی‌ها درباره تلاش واشنگتن برای استفاده از پایگاه‌های نظامی پاکستان برای نظارت بر افغانستان و انجام حملات در این کشور تشدید شده است، سربازرس وزارت دفاع آمریکا تصریح کرد: وزارت دفاع برای ورود به حریم هوایی افغانستان به توافق کشورهای همسایه نیاز دارد.
وی با اظهار اینکه از میان کشورهای همسایه، تنها پاکستان اجازه این کار را به آمریکا داده است، افزود که این موضوع وضعیت توانایی آمریکا برای جمع آوری اطلاعات عملیاتی را محدود کرده است.
پیش از این نیز ژنرال "مایکل کوریلا" از فرماندهان ارشد وزارت دفاع آمریکا در ماه فبروری به کنگره گفته بود که عملیات ضدتروریسم از راه هوا در افغانستان، بی‌نهایت دشوار است، اما ناممکن نیست.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала