مجاهد: آتش‌بس میان اسلام‌آباد و تحریک طالبان پاکستان در کابل تمدید شد

© Sputnikذبیح الله مجاهد
ذبیح الله مجاهد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 18.05.2022
عضو شوید
سخنگوی طالبان از برقراری آتش‌بس موقت میان تحریک طالبان پاکستان و اسلام‌آباد به‌میانجیگری کابل خبر داد.
به گزارش اسپوتنیک، ذبیح‌الله مجاهد" سخنگوی طالبان مروز چهارشنبه (18 می) با تایید رسمی میانجیگری دولت موقت افغانستان میان تحریک طالبان پاکستان و اسلام‌آباد گفت که در این گفت‌وگوها دو طرف بر روی آتش‌بس موقت توافق کردند.
مجاهد افزوده است که طالبان با حسن نیت، برای یک روند مذاکرات موفق تلاش می‌کند و از هر دو طرف انتظار دارد که بامدارا و انعطاف پذیر باشند.
هم‌زمان رسانه‌های پاکستانی نیز از تمدید آتش‌بس میان دولت این کشور با طالبان پاکستان خبر داده‌اند.
از سوی دیگر نیز "محمد خراسانی" سخنگوی تحریک طالبان پاکستان نیز با انتشار بیانیه‌ای ضمن تایید جریان داشتن گفت‌وگوهای صلح با ارتش پاکستان در کابل گفت که دو طرف برای آتش‌بس تا 30 می توافق کرده‌اند.
وزارت امور خارجه پاکستان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 16.05.2022
آغاز مذاکرات پاکستان و طالبان پاکستانی در افغانستان
خراسانی ادامه داد که کمیته‌ای 32 نفره از قبیله محسود در وزیرستان جنوبی و یک کمیته 16 نفره از بخش ملاکند در خیبرپختونخوا نیز در روزهای 13 و 14 می با تحریک طالبان پاکستان گفت‌وگو کردند.
روزنامه پاکستانی "اکسپرس تریبون" نیز گزارش داده است که مسوولان امنیتی و اطلاعاتی این کشور به ریاست ژنرال "فیض حمید" فرمانده سپاه ارتش در پیشاور در مذاکره با سرکرده‌های گروه طالبان پاکستان حضور داشتند و شبکه حقانی نیز تحقق خواسته‌های طرفین را ضمانت داده است.
در مقابل ارتش پاکستان نیز از تحریک طالبان خواسته است تا سریعا به حملات از قلمروی افغانستان به مواضع نیروهای امنیتی پاکستان پایان دهند و ضمن تمدید آتش بس از خرابکاری علیه طرح حصارکشی مرزهای مشترک این کشور با افغانستان جلوگیری کنند.
پیش از این نیز طالبان پاکستان و دولت اسلام آباد به میانجیگری دولت موقت طالبان در کابل مذاکره و در خصوص آتش بس موقت به توافق رسیده بودند.
پس از توافق با پاکستان و اعلام آتش‌بس توسط تحریک طالبان پاکستان (TTP) دولت اسلام‌آباد بیش از 100 زندانی این گروه را آزاد کرده، اما در ادامه گفتگوهای صلح به بن‌بست رسیده و طالبان پاکستان اعلام کرد که جنگ علیه دولت مرکزی را از سرگرفته است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала