بیش از نیمی از شبه‌نظامیان اوکراینی در "آزوف استال" تسیلم شدند

© Sputnik / Alexey Kudenko /  مراجعه به بانک تصاویر Сдавшихся в плен украинских военных и боевиков доставляют в СИЗО в Еленовку
Сдавшихся в плен украинских военных и боевиков доставляют в СИЗО в Еленовку - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 19.05.2022
عضو شوید
رئیس جمهوری خلق دونتسک از تسلیم نیمی از جنگجویان مسدود شده در آزوفستال خبر داد.
به گزارش اسپوتنیک، دنیس پوشیلین رئیس جمهوری خلق دونتسک در برنامه سولوویف گفت: بیش از نیمی از نیروهای اوکراینی که در کارخانه آزوف استال محبوس شده بودند، تسلیم شدند.
وی افزود: بیش از نیمی پیش از این خارج شدند، پیش از این سلاح های خود را زمین گذاشته و با پرچم سفید خارج شدند.
سربازان روس و نیروهای جمهوری خلق دونتسک در 7 ماه مارچ ماریوپل را محاصره کردند و در 21 اپریل، سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه اعلام کرد که شهر به طور کامل آزاد شده است، اما بیش از دو هزار نفر از نیروهای مسلح اوکراین و جنگجویان گردان ملی آزوف در آنجا باقی مانده اند. ولادیمیر پوتین، حمله به این کارخانه را نامناسب خواند و دستور داد منطقه صنعتی به طور کامل مسدود شود.
از تاریخ 16 می، نیروهای اوکراینی مسدود شده شروع به تسلیم شدن کردند. به گفته وزارت دفاع روسیه، 959 نفر از جمله 80 نفر مجروح طی دو روز اسلحه خود را زمین گذاشتند. از این تعداد 51 مورد نیاز به درمان و بستری شدن داشتند و به شفاخانه منتقل شدند. همه کسانی که تسلیم شده اند توسط بازرسان روس مورد بازجویی قرار می گیرند تا آنها را شناسایی کرده و احتمال دخالت آنها در جنایات علیه غیرنظامیان را بررسی کنند.
گفتنی است، روسیه بامداد روز 24 فبروری با صدور فرمان پوتین عملیات ویژه نظامی خود را برای غیرنظامی کردن اوکراین آغاز کرد. رئیس‌جمهور روسیه هدف از این عملیات را "حمایت از افرادی که به مدت هشت سال مورد قلدری و نسل کشی رژیم کی‌یف قرار گرفته اند" توصیف کرد.
وزارت دفاع روسیه تاکید کرده است که نیروهای مسلح روسیه تنها زیرساخت های نظامی اوکراین را مورد هدف قرار می دهد و غیرنظامیان را هیچ خطری تهدید نمی‌کند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала