شرط ترکیه برای ورود سویدن به ناتو

© Photo / NATOШтаб-квартира НАТО в Брюсселе
Штаб-квартира НАТО в Брюсселе - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 19.05.2022
عضو شوید
یک مقام ترکی می گوید، تا زمانی که نگرانی های انقره برطرف نشود، سویدن نمی تواند به ناتو بپیوندد.
به گزارش اسپوتنیک، فخرالدین آلتون، رئیس بخش ارتباطات ریاست جمهوری ترکیه در مقاله ای برای روزنامه سویدنی اکسپرسن این شرط را برای پیوستن به ائتلاف آتلانتیک شمالی اعلام کرد، تا زمانی که نگرانی های انقره برطرف نشود، سویدن نمی تواند به ناتو بپیوندد.
Президент Турции Реджеп Тайип Эрдоган на саммите НАТО в Варшаве, Польша - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 16.05.2022
اردوغان: ترکیه نمی تواند به عضویت فنلند و سویدن در ناتو پاسخ مثبت دهد
به گفته او: "کشورهایی مانند ترکیه که هدف تروریسم قرار گرفته‌اند سخت تلاش می‌کنند تا این استانداردهای دوگانه را حذف کنند. با توجه به این پیشینه، برای ترکیه ناپذیرفتنی است که شاهد تلاش سویدن برای پیوستن به ناتو بدون تجدید نظر در موضع اش باشد".
وی افزوده است، مطابق با این موضع انقره، مبارزه با افرادی که به عنوان پناهجویان سیاسی برای مردم سویدن ظاهر می شوند، علیرغم دست داشتن در جنایات علیه شهروندان بی گناه ترکیه، شرط ضروری برای اتحاد است.
آلتون تاکید کرد، که سویدن هم این موضع را می گرفت: "اگر دولت ترکیه به سازمان تروریستی مسئول حمله استورتورگت پناه داده بود".
آلتون چنین نتیجه گیری کرد و گفت: "سویدن تا زمانی که نگرانی های عادلانه ترکیه حل نشود، نمی تواند به ناتو بپیوندد. اگر سویدن انتظار دارد که دومین ارتش بزرگ ناتو در صورت حمله از آن دفاع کند، باید این واقعیت را بپذیرد".
یادآوری می کنیم، که پیش از این مشخص شد که نمایندگان فنلند و سویدن رسماً برای عضویت در ناتو در مقر این ائتلاف در بروکسل درخواست کردند. دیپلمات های فنلندی و سویدنی گفتند، که تصویب معاهده پیوستن ممکن است تا یک سال طول بکشد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала