رسانه: ترکیه تحمل درگیری با روسیه را ندارد

© Sputnik / Press Service of the Ministry of Foreign Affairs of the Russian Federation /  مراجعه به بانک تصاویر Флаги государств на столе переговоров во время встречи министра иностранных дел РФ Сергея Лаврова и министра иностранных дел Турции Мевлюта Чавушоглу в Анталье
Флаги государств на столе переговоров во время встречи министра иностранных дел РФ Сергея Лаврова и министра иностранных дел Турции Мевлюта Чавушоглу в Анталье - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 19.05.2022
عضو شوید
"هارون کارچیک" ستون نویس در مقاله‌ای برای مجله نشنال اینترست نوشت که ترکیه به دلیل روابط نزدیک اقتصادی بین کشورها نمی‌تواند درگیری با روسیه را تحمل کند.
به گزارش اسپوتنیک، این ستون نویس خاطرنشان کرد: روسیه 45 درصد گاز، 17 درصد نفت و 70 درصد گندم این کشور (ترکیه) را تامین می‌کند. در عین حال، روس آتوم در حال ساخت اولین نیروگاه هسته‌ای ترکیه به نام آکویو است که در سال 2023 شروع به کار خواهد کرد.
کارچیک توضیح داد: ترکیه نمی‌تواند یک شریک کلیدی خود را از دست بدهد، در حالی که لیر ترکیه در کمتر از یک سال 47 درصد ازرش خود را از دست داده و تورم به بالاترین سطح خود در 20 سال گذشته رسیده است.
وی تاکید کرد: ترویست از روسیه نقش مهمی برای اقتصاد ترکیه دارد، تعداد گردشگران از روسیه در سال گذشته به میزان 4.7 میلیون نفر بوده است که 19 درصد از کل گردشگران در ترکیه را تشکیل می‌دهد.
به نظر وی، به همین دلایل، انقره در روابط با روسیه و اوکراین موضع بی‌طرفی خواهد داشت.
هارون کارچیک در پایان گفت: ترکیه به احتمال زیاد به دنبال یک مسیر عملگرایانه سیاست خارجی ادامه خواهد داد، نه طرفدار اوکراین و نه طرفدار روسیه، بلکه طرفدار ترکیه خواهد بود.
در جریان تحولات در اوکراین و در واکنش به عملیات ویژه روسیه برای غیرنظامی سازی اوکراین، ایالات متحده و اتحادیه اروپا تحریم‌های متعددی را علیه روسیه اعمال کرده اند. تعدادی از شرکت ها خروج خود را از بازار روسیه و تعطیلی تاسیسات تولید در این کشور را اعلام کردند و شماری از کشورها نیز مرزهای هوایی خود را به روی پروازهای روسیه بستند. سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه خاطرنشان کرد که شرکت های غربی که از همکاری با روسیه امتناع می‌کنند، این کار را تحت فشار شدید انجام دادند، اما روسیه تمام مشکلات اقتصادی را که غرب برایش ایجاد می‌کند، حل خواهد کرد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала