وزارت دفاع روسیه: فرمانده "آزوف استال" از ترس انتقام‌جویی مردم با موتر زرهی انتقال یافت

© Sputnik / Alexey Kudenko /  مراجعه به بانک تصاویر Вывоз сдавшихся в плен украинских военных и боевиков с "Азовстали"
Вывоз сдавшихся в плен украинских военных и боевиков с Азовстали - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 20.05.2022
عضو شوید
تورن جنرال ایگور کوناشنکوف، سخنگوی وزارت دفاع روسیه گفت که فرمانده تسلیم شده گردان ملی‌گرایان "آزوف" (پرونده جنایی علیه مبارزان وی در فدراسیون روسیه تشکیل شده است) با یک موتر زرهی از منطقه "آزوف استال" انتقال یافت تا از اقدامات تلافی جویانه ساکنان محلی علیه وی جلوگیری شود.
به گزارش اسپوتنیک، سخنگوی وزارت دفاع روسیه افزود: "امروز 20 می، آخرین گروه شامل 531 از شبه‌نظامی تسلیم شدند. به اصلاح "فرمانده" ملی‌گرایان "آزوف" به دلیل نفرت ساکنان ماریوپل و تمایل مردم شهر برای مجازات او به خاطر جنایات متعدد، او را از منطقه در یک موتر زرهی مخصوص بیرون آوردند.
وی خاطرنشان کرد که سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه به ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه درباره تکمیل عملیات و آزادسازی کامل منطقه "آزوف استال" و شهر ماریوپل از چنگ شبه نظامیان اوکراین گزارش داده است.
واحد ویژه "آزوف" گارد ملی اوکراین که پرونده‌های جنایی علیه اعضای آن در روسیه باز شده است، پس از کودتای دولتی در سال 2014 میلادی ایجاد گردید و اعضای آن رادیکال‌هایی بودند که به دیدگاه‌های نژادپرستانه و نئونازی پایبندند.
"آزوف" در عملیات نظامی اوکراین در دونباس شرکت کرد. کمیته تحقیقات روسیه در سال 2015 میلادی پرونده جنایی علیه جنگجویان این گردان تحت عنوان "آدم ربایی"، "شکنجه" و "استفاده از ابزار و روش های ممنوعه در جنگ" باز کرد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала