محب: صالح در باره‌ی درگیری ها به اشرف غنی معلومات نادرست می داد

© The Islamic Republic of Afghanistanگفت و گوی اشرف غنی با والیان و فرماندهان امنیت ولایت ها
گفت و گوی اشرف غنی با والیان و فرماندهان امنیت ولایت ها - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 21.05.2022
عضو شوید
مشاور پیشین امنیت ملی افغانستان این بار، معاون نخست رئیس جمهور گریزی پیشین را به دادن معلومات نادرست جنگ به رئیس جمهور گریزی متهم کرد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از آماج، یک هفته پس از آن‌که حمدالله محب، مشاور پیشین امنیت ملی افغانستان، رسانه‌ها را مقصر اصلی فرو افتادن افغانستان به‌دست طالبان خواند، اکنون در مصاحبه‌ی گفته است، که امرالله صالح در باره‌ ای وضعیت جنگی کشور به اشرف غنی معلومات نادرست می‌داد‌.
محب در تازه‌ترین مصاحبه‌ی خود با بی‌بی‌سی برای نخستین‌بار پرده از اختلاف‌هایش با امرالله صالح، معاون نخست رئیس‌جمهور گریزی افغانستان برداشته و او را متهم کرده است که معلومات و مشوره‌های نادرست و به دور از واقعیت در باره‌ی وضعیت جنگی به اشرف غنی می‌داد.
حمدالله محب: پاکستان دوباره در تلاش ناتوان کردن افغانستان است - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 20.05.2022
محب از مردم معذرت خواهی کرد
اما او در این باره جزئیات بیش‌تر ارایه نکرده است.
نام‌برده در این گفت‌وگو گفته است: "هر موردی که مربوط به ناکامی من باشد، مسئولیت کامل آن را برعهده می‌گیرم و به‌خاطر آن عذرخواهی می‌کنم. امیدوارم هر کسی‌که مسوئولیتی داشته، بیاید و توضیح بدهد".
محب اضافه کرده است، که مردم افغانستان "احساساتی" و "خفه" هستند؛ اما اگر از زاویه دید رئیس‌جمهور افغانستان دیده شود، دوهفته جنگ غیر از بدبختی بیش‌تر، درد دیگری را دوا نمی‌کرد.
مشاور پیشین شورای امنیت در ادامه افزود، که امیدوار است تمام کسانی‌که در قضیه سقوط حکومت سابق دخیل بودند، بیایند و توضیح بدهند.
پیش از این، او در یک سخن‌رانی پُرحاشیه و جنجالی در اتحادیه‌ی آکسفورد رسانه‌ها را عامل فروپاشی دانست و به‌طور مشخص از تلویزیون "طلوع‌نیوز" نام برد.
باید یادآور شد که پس‌از فرار اشرف غنی و حمدالله محب به امارات متحده‌ی عربی، افغانستان به‌دست طالبان سقوط کرد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала