پاکستان: به اختلاف نظر ها با آمریکا بر سر افغانستان باید پایان داده شود

© https://twitter.comتلاش وزیر خارجه جدید پاکستان برای روابط بهتر با آمریکا
تلاش وزیر خارجه جدید پاکستان برای روابط بهتر با آمریکا - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 21.05.2022
عضو شوید
وزیر امور خارجه پاکستان در دیدار با همتای آمریکایی‌‌اش گفته است، دو کشور باید تنش‌هایی را که در گذشته بر سر مسایل افغانستان داشتند کنار گذاشته و در فکر یک‌ تعامل جدید با هم باشند.
به گزارش اسپوتنیک، بلاول بوتو زرداری، وزیر امور خارجه جدید پاکستان وی در مصاحبه‌ای با آسوشیتدپرس می‌گوید، آمریکا و کشورش باید تنش‌های قبلی را بر سر افغانستان کنار بگذارند و وارد یک دوره همکاری جدید پس از سال‌ها روابط پر تنش در دوران نخست‌وزیری عمران خان شوند.
بوتو زرداری که از ملاقاتش با آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا ابراز خرسندی کرده، این دیدار را "بسیار دلگرم‌کننده و بسیار مثبت و سازنده" خوانده است.
او گفته است که مسایل افغانستان بی‌اعتمادی میان دو کشور را افزایش داد، زیرا واشنگتن احساس کرد که اسلام‌آباد برای کمک به تأمین صلح در افغانستان بسیار کم‌کاری کرده است.
بوتو زرداری گفته که روابط پاکستان و ایالات متحده در گذشته بیش از حد با وقایع افغانستان و ملاحظات ژئوپلیتیکی رنگ‌آمیزی شده است، و حالا زمان آن رسیده تا فراتر از این‌ مسایل وارد یک رابطه بسیار گسترده‌تر، عمیق‌تر و معنادارتر شوند.
در همین حال، وزیر خارجه پاکستان تصریح‌ کرده است، صرف نظر از این که پاکستان در مورد رژیم حاکم در افغانستان چه احساسی دارد، جهان نمی‌تواند مردم این کشور را رها کند و باید فوراً به بحران انسانی و اقتصاد در حال فروپاشی افغانستان رسیده‌گی شود.
وی درباره لفاظی‌های ضد آمریکایی عمران خان، اتهامات نخست‌وزیر برکنار شده پاکستان درباره تبانی اپوزیسیون و آمریکا را برای سرنگونی دولتش رد کرد و آن را "تئوری توطئه خیالی بر مبنای دروغی بزرگ" دانست.
گفتنی است که‌ نخست‌وزیر جدید پاکستان به‌شدت متمایل به آمریکا است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала