پنتاگون: داعش در افغانستان منافع ما را تهدید می‌کند

© AP Photo / Manuel Balce CenetaОфициальный представитель госдепартамента США Джон Кирби на пресс-конференции в Пентагоне
Официальный представитель госдепартамента США Джон Кирби на пресс-конференции в Пентагоне - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 21.05.2022
عضو شوید
سخنگوی وزارت دفاع امریکا با اظهار نگرانی در مورد فعالیت‌های داعش در افغانستان می‌گوید، این گروه می‌تواند ایالات متحده را تهدید کند.
به گزارش اسپوتنیک، جان کربی، سخنگوی وزارت دفاع ایالات متحده شب گذشته در یک نشست خبری در پاسخ به پرسش یک خبرنگار افغان گفت که آمریکا این گروه را زیر نظر دارد.
سخنگوی وزارت دفاع آمریکا تاکید می‌کند که ظرفیت و رشد توانایی‌های گروه داعش در افغانستان در سطحی است اما می‌تواند منافع ایالات متحده را تهدید کند.
کربی می‌افزاید: "موقف ما آشکار و ثابت است که نمی‌خواهیم بار دیگر حضور داعش به ویژه شاخهٔ خراسان داعش را در افغانستان ببینیم، آنان از قبل وجود داشتند، اما هدف من این است که شما می‌دانید، توانایی داعش به گونه‌ای است که منافع ما را تهدید می‌کند و ما تاجایی‌که می‌توانیم آنان را از نزدیک نظارت می‌کنیم."
سخنگوی پنتاگون همچنین افزود که کشورش در حال گفت‌وگو با شرکای منطقه‌ای برای افزایش توانایی و بلند بردن ظرفیت خود برای مبارزه با هراس‌افکنی در افغانستان از آن‌سوی افق است.
وی افزود: "آن‌چه را که ما پذیرفته نمی‌توانیم، تهدید دیگری برخاسته از افغانستان برای کشور ماست. بنا بر این ما متمرکز خواهیم ماند تا مطمئن شویم که ما از راه دور هم ظرفیت مبارزه با آنان را داریم."
پیشتر نیز پنتاگون با نشر گزارشی به نگرانی‌هایی در باره فعالیت‌های داعش و القاعده در افغانستان پرداخته بود.
به گفته پنتاگون، اگر شاخه خراسان گروه داعش از شرایط کنونی سوء استفاده کند، در 8 تا 12 ماه آینده ظرفیت انجام عملیات خارجی را خواهد داشت.
این چندمین بار است که آ مریکا از فعالیت داعش در افغانستان ابراز نگرانی می‌کند. جنرال مارک میلی، رئیس ستاد مشترک نیروهای مسلح آمریکا چند روز پیش در مجلس نمایندگان ایالات متحده گفت امیدوار است افغانستان به محل فعالیت‌های تروریستی علیه آمریکا تبدیل نشود. او گفت آمریکا وضعیت را زیر نظر دارد و آماده عملیات ضربتی علیه تهدیدات تروریستی در افغانستان است.
این درحالی است که حکومت طالبان پیشتر گفته بود داعش در افغانستان شکست خورده و یک تهدید واقعی به حساب نمی‌آید.
با این حال شواهد نشان می‌دهند که حملات مرگبار داعش در افغانستان همچنان ادامه دارد.در آخرین مورد، شاخه خراسان گروه داعش مسئولیت حمله به چند شهروند هزاره در ولایت قندوز را بر عهده گرفت.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала