شناسایی گونه ای BA.4 ویروس کرونا برای نخستین بار در فیلیپین

© AP Photo / Aaron FavilaIn this Tuesday, June 22, 2021 file photo, a health worker inoculates a woman with China's Sinovac COVID-19 vaccine at a temporary vaccination center in Manila, Philippines
In this Tuesday, June 22, 2021 file photo, a health worker inoculates a woman with China's Sinovac COVID-19 vaccine at a temporary vaccination center in Manila, Philippines - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 21.05.2022
عضو شوید
نوع ویروس کرونای BA.4 در یکی از ساکنان فیلیپین که از خاورمیانه بازگشته بود پیدا شد.
به گزارش اسپوتنیک، بر پایه بیانیه وزارت بهداشت فیلیپین، یک زیرگونه از سویه "اُمیکرون" ویروس BA.4 برای نخستین بار در فیلیپین در یکی از ساکنان این کشور که از خاورمیانه بازگشته بود شناسایی شد.
به گفته این وزارتخانه، آزمایش کرونای این بیمار چهار روز پس از بازگشت به فیلیپین مثبت بوده است، و این بیمار بدون نشانه ظاهری ویروس کرونا است.
ویروس کرونا به فیلیپین رسید - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 30.01.2020
ویروس کرونا به فیلیپین رسید
وزارت بهداشت فیلیپین با اشاره به طبقه‌بندی مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های اروپا (ECDC)، خاطرنشان می‌کند، که گزینه BA.4 با انتقال سریع‌تر در میان افراد آلوده مشخص می‌شود که می‌تواند منجر به جهش شدید در موارد و اضافه بار درمانگاه ها شود.
در بیانیه تاکید شده است، که این گونه از سویه "اُمیکرون" با دوره شدیدتر بیماری همراه نیست.
وزارت بهداشت بار دیگر از شهروندان خواست واکسینه شده، ماسک بزنند و در صورت دچارشدن به این ویروس از دیگران دور شوند. پیش از این، مرکز نظارت زیستی ژنومی فیلیپین دو آزمایشگاه را در میندانائو و ویسایاس برای تجزیه و تحلیل جهش‌های کووید-19 افتتاح کرد تا برای ویروس‌های خطرناک احتمالی در آینده آماده شود.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала